För mycket?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 750

Fiorano

Trådstartare
Min vän ska betäcka sitt sto e: Cortez-Maraton-Ganesco i år och ville ha lite hjälp med val av hingst. Stoet är kvadratiskt, har fin halsansättning, kan bli lite kort i nacke och hals vid ridning, kort rygg, mycket luft under magen, lite kort i traven men rör sig med mycket luft, galoppen är bästa gångarten och hästen kommer att ha mycket lätt för alla samlanda rörelser.

Meningen är att avkomman ska bli dressyrhäst. Det som behövs är möjligen lite mer storlek men det är inte så viktigt då ägaren är kort i rocken, men främst önskas ett mer framåtgripande steg.

Jag gillar Okeanos väldigt mycket och jag tror att han hade passat stoet. Men det blir väldigt tajt med Maraton-Ganesco kan ju tyckas. Vad tycker ni och vilka andra förslag på hingst har ni? Hingsten ska vara tillgänglig på TAI och helst ha bedömda avkommor.

Sv: För mycket?

*en liten putt*

Är nyfiken på vad ni tycker om procenten linjeavel! Jag tror ju att med just Maraton-Ganesco dubbelt att man får en häst med hållbarhet ridbarhet och både bra gång och hoppförmåga, men visst kan det bli kattskit också...

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 769
Senast: pastejja
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 377
Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 914
Senast: KickiH
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 678
Senast: HMQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka