För mycket tillskott...

S

Skrauti

Tycker det är helt sjukt med dem som ger massa olika tillskott. Jag testade min kompis här om dagen, hon ger kanske 10 olika tillskott (typ B-vitamin, mustang nånting, steel joint, vitlök osv...) till sin häst och jag passade på att fråga när hon gjorde i ordning maten vad allt var bra för. Tänk en del saker visste hon inte ens varför hon gav, hon svarade bara "Den är väl typ bra för...hovarna?".
Jag tycker iaf att det är fånigt att ge en massa tillskott, särskilt om man inte ens är säker på vad det är och varför man ger det.
Själv ger jag bara havre som "tillskott" (till krafft).

Sv: För mycket tillskott...

Jag håller med dig om att det går till överdrift många gånger. Särskilt om man inte har någon motivering till varför man ger dittan och dattan... typ att man ger proteintillskott pga höets dåliga värde av det, att man ger extra b-vit pga fällning, E-vit pga hästen bygegr dåligt med muskler, linfrön/loppfrön för magen eftersom han har känslig mage, vitlök för att det är en hosthäst osv osv.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 621
Hästvård Jag hittar bara gamla trådar om Biotin och dåliga hovar och tänkte passa på att starta en ny då min häst har problem med framförallt...
Svar
18
· Visningar
1 956
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka