Sv: För mycket snö?
Va kul att du fått hem och provat!!! Skönt att han accepterar den, inte för att han är typen som stressar upp sig...
Finns det inte fast underlag får du bara passa så att den inte tippar, var ute igår där det var lite djup snö (där vi körde sist, där L gick med Xandra) och då gick det plötsligt väldigt mycket på sned!
Annars är det nog ingen fara, men ta det lugnt med korta turer när du är ute i djupsnön, för det är ju ganska tungt för honom!
Vändningarna är ju som med min, det är fasta skacklar och då får man inte vända för tvärt när det är djup snö, då kan man knäcka skackeln i värsta fall. Kör man med en sån anspänning som vi hade på Xandra blir det ju ledat, och går att vända mera tvärt. På plogad mark däremot glider ju släden runt även om man vänder tvärt, när inget tar emot.
Blev det rörigt?
Nu är det ju lite skare, och här är det också drivsnö så det är ganska tunggått över huvud taget! Jag var ute och pulsade lite i fredags, barbacka nu
med Xandra på släp, och det var riktigt jobbigt för dom! (Och jag har ont i ändan
)
Just nu är det superföre på byvägen, men idag tror jag att det blir ridning i alla fall.
Hur mår blivande mamman?
Lotta