lakrits
Trådstartare
Vad ska jag göra?
Givetvis älskar jag min son över allt annat.
Nu är jag rädd att jag håller tillbaka honom pga. att jag är lite för överbeskyddande.
Han är 10 år gammal. Väldigt redig kille men också livlig och har hela tiden massa saker i huvudet.
Han har överskottsenergi och har alltid varit energisk.
Ibland när han gör vissa saker så blir han väldigt uppspelt och tappar "förnuftet" lite grann.
Jag är rädd för att han ska råka ut för något, att han ska skada sig osv.
När han cyklar tex. så är han slarvig att se sig för när han ska över gatan eller svänga. Pga. det så vågar jag inte släppa iväg honom själv om jag vet att han ska korsa någon väg tex.
Är jag för nojig?
Jag känner att risken finns att jag gör honom rädd och feg. Att jag inte släpper honom tillräckligt för att kanske komma på vissa saker själv.
Det är ju inte min mening men jag är ju så rädd om honom.
Hur är ni? Är ni överbeskyddande?
Låter ni era barn "leka" mycket eller är ni där och säger" nej, rör inte den , den kan vara farlig " Gör inte si gör inte så,," osv.
Jag vet med mig att jag gör fel men hur ska jag komma ur det?
Givetvis älskar jag min son över allt annat.
Nu är jag rädd att jag håller tillbaka honom pga. att jag är lite för överbeskyddande.
Han är 10 år gammal. Väldigt redig kille men också livlig och har hela tiden massa saker i huvudet.
Han har överskottsenergi och har alltid varit energisk.
Ibland när han gör vissa saker så blir han väldigt uppspelt och tappar "förnuftet" lite grann.
Jag är rädd för att han ska råka ut för något, att han ska skada sig osv.
När han cyklar tex. så är han slarvig att se sig för när han ska över gatan eller svänga. Pga. det så vågar jag inte släppa iväg honom själv om jag vet att han ska korsa någon väg tex.
Är jag för nojig?
Jag känner att risken finns att jag gör honom rädd och feg. Att jag inte släpper honom tillräckligt för att kanske komma på vissa saker själv.
Det är ju inte min mening men jag är ju så rädd om honom.
Hur är ni? Är ni överbeskyddande?
Låter ni era barn "leka" mycket eller är ni där och säger" nej, rör inte den , den kan vara farlig " Gör inte si gör inte så,," osv.
Jag vet med mig att jag gör fel men hur ska jag komma ur det?