För lite blod?

R

Reagen

Hej. Min häst har precis varit inne på atg kliniken i malmö. Jag fick veta att han har blodbrist. Vad för medicin/vitaminer lr liknande finns det??

Sv: För lite blod?

Fick du inga råd där vad du skulle ge honom? Kraffts sortiment har väl något som heter koppar-järn tillskott. Annars finns det järnpellets att köpa på lantmännen.

Hjälpte inte veterinären med vad du ska ge hästen?? Denna typen av brist måste man följa upp dels för att ta reda på varför den blir anemisk och för att veta när man ska sluta ge tillskott. Det är järn du ska tillföra i fodret, men jag vet inte vilka preparat som är bra. Ring veterinären och kräv mer förklaring!

Vad är den vanligaste orsaken då? Att kroppen inte bildat tillräckligt med röda blodkroppar?
Eller är det trauma och inre blödningar?
*nyfiken*

Hej. Min häst har precis varit inne på atg kliniken i malmö. Jag fick veta att han har blodbrist. Vad för medicin/vitaminer lr liknande finns det??

vad sa veterinären att du skulle ge?? tror inte det är en bra ide att kombinera olika tillskott/medeciner.. ha tät kontakt med den veterinär du har..

fick du ingen ordentlig genomkoll på hästen? det brukar väl ofta ligga infektioner bakom blodbrist??

jag tycker du borde åka in igen med hästen och få en ordentlig undersökning eller åtminstånde få en förklaring av veterinären hur du ska bära dig åt för att hästen ska bli bra igen.

Liknande trådar

Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: casio01
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Samhälle Hej! Någon som vet hur veterinärer skriver ut recept? Jag trodde att de kunde skriva e-recept som läkare gör på VC? Fick en faktura...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: kma
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd