Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om för lång sadel menas sadel som täcker hästaens hela ryggrade eller en centimeter vet du inte på "för lång sadel". VAR går gränsen, VARFÖR och VAD har du för belägg?
Jag äter mat även om någon säger att den är för god för mig.
Det jag menar är att jag vill veta vad det är för skada med att ha sk. för lång sadel. Det som jag fått som svar här skulle kunna vara taget ur luften, eftersom ingen hänvisar till något konkret vetenskapligt alls.
Har via pm däremot fått källa för varför det skulle vara bra att ha sadeln långt bak.
Tycker det är konstigt att alla är så anti, men inte har något konkret att komma med.
För visst skulle det kunna vara så att det är någon slags dominoeffekt? Någon säger att sadeln långt bak på en specifik häst är dåligt, nästa tror att den menar alla hästar osv.
Ursäktar mitt förra svar. Det var dumt att skriva "för".
Det jag är ute efter är argument mot långa sadlar, vilket jag nog borde skrivit ut tydligare. Även för, om sådana finns.
vad anser ni om bomlösa sadlar i detta läge?
Är det inte så att man också sitter på hästens njurar om man sitter för långt bak?