För kallt?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ryttare_gbg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 857
R

Ryttare_gbg

Jag kan inte så mycket om hundar så därför undrar jag om det är för kallt för en hund att bada i en sjö, med normal temperatur/djup/storlek nu?

Sv: För kallt?

Jag skulle vilja påstå att det nästan aldrig är för kallt för en hund att bada, om hunden själv får bestämma om den vill eller inte, hur länge osv. Alltså att hunden är lös och får bada om den vill. Har man en extremt pinngalen hund kanske man inte ska tokkasta pinnar långt ut i vattnet gång på gång i kallt vatten då den kanske inte gillar badandet men gör det för pinnens skull... Låt hunden avgöra om det är lagom temperatur helt enkelt! :)

Var extremt noga med att torka hunden bara.
Min hund badade i väder som det här (+10) i en å som var hyffsat varm, men han fick vattensvans pga att jag inte torkade honom efter så han blev kall på kors och svansfäste/rot.

Min 16 veckors settervalp tog ett dopp i havet idag, men så rejsade hon rätt bra på stranden också så det var nog inga problem att hålla värmen...

Jag var den som la in första svaret. Lite synd bara att det började svaras i den andra dubbelpostade tråden också. Det här är lite rörigt. :p

Våran 5 månaders pudel badade i dag hon hoppade ut själv,så länge dom går i själv tycker jag dom kan bada, Hon blev helt galen efter och bara tokrusa haha

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 668
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka