För gammalt?

YorkWann

Trådstartare
Har ju fått smärtstillande (bla) utskrivet till min hund, men så har jag lite andra smärstillande hemma, kan man ge det istället?

Och medicin som är utgånget, hur länge efter det utgågna datumet går det att använda?

(Bara spekulationer nu, kommer inte ge nått utan att ha pratat med vet imorgon!!)

Sv: För gammalt?

Utgången medicin ska inte användas över huvud taget efter utgångsdatum, tycker jag.
Sen så kan olika smärtstillande skilja sig lite i hur de verkar, så jag tycker nog att du ska ge din hund det du fått utskrivet och lämna in den gamla medicinen på apoteket samtidigt :D

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 170
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 034
Senast: Kilauea
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 788
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 263
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III