För gammal?

C

Ciisssii

Hej! Jag har en 20-årig D-ponny som tävlat mycket i dressyr och lite hopp.Han är mycket välmusklad och jättepigg i ridning m.m. men jag undrar om han är för gammal för att tävla!!
Tänkte bara ställa upp i Clear round-tävlingar på skoj!
Svara gärna :)

Sv: För gammal?

Är hästen så pigg å välmusklad och har kondis är det självklart att du kan hoppa några clear rounder.. Ålder är bara en siffra i det fallet enligt mig, och inget man behöver hänga upp sig på :D Lycka till

Är hästen pigg och fräsch och fortfarande vill så är åldern en mindre viktig faktor.

Vet ett ponnysto på 28 som tävlar 60 cm hoppning på skoj! Det är en liten krutmommo:D

Jag ser inte att det skulle vara något problem att hoppa lite CR så länge hästen är pigg och fräsch, dessutom är ju inte 20 så himla gammalt:)

Man tävlar tills dom inte orkar mer, så länge dom tycker om det ;)
Sen får man självklart anpassa höjden efter hästen.

Jag tävlade min fjording upp till LB när hon var 18, och jag vet flera som tävlade samtidigt som hade äldre hästar.

jag tycker absolut att du ska tävla :Dmen bara hästen känns okej så! vet att jag läste för nått år sedan att det var en 24 årig d-ponny som var med och tävlade om prins carl philipps pris i globen ;) desutom e det en 19 årning häst som tävlar världscuperna !

Vår 17-åriga ponny blir bara piggare och piggare med åren. Hon är dressyrponny från början och gillade inte att hoppa speciellt förr om åren, men har börjat gilla det där suspekta mer och mer. Älskar att löshoppa och har tom hoppat riktigt högt hemmavid.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård