För gammal för långfärd? Snabba svar!

BulletForMyValentine

Trådstartare
Har en 11 år gammal tax korsning som är helt frisk och otroligt pigg för sin ålder:).
Ikväll ska jag köra 20 mil vilket tar 2,5-3 timmar, tror ni min hund klarar den resan? Ska åka tillbaks hem på söndag. Har möjlighet att lämna henne hemma men vill helst inte det.
Jag bor fortfarande hemma och mina päron tycker hon är för gammal för att åka med.

Vad tycker ni? Ta med eller inte?:)

// B

Sv: För gammal för långfärd? Snabba svar!

Haha, jag trodde först att ni skulle vandra 20 mil. :rofl:

3 timmar i en bil är väl inga problem för en frisk hund?
Ta en paus efter halva tiden, sträck på benen, och gå en kort promenad så hon får kissa och dricka lite.
De flesta hundar somnar och sover större delen av turen när man åker långt :)

Oj, inga problem alls skulle jag säga. Jag vill även tillägga att en elvaårig hund av den storleken inte alls är gammal.

Vad ska du göra på plats då?

Åka bil är inget jobbigt för en hund som är van, så länge den ligger bekvämt kommer den bara sova. Stanna och ge vatten och kissepaus bara. :)

...om det däremot är en tuff helg som väntar så kanske vovve inte pallar med det?

Och min gammeltant, 11 i augusti, hängde med på 60 mil tor, dvs 120 mil utan problem.

Hon har börjat bli lite gammal men är fortfarande piggelin och det märktes inget på henne av långtrippen.

Mina taxar har varit 17 och 19 år när dom har åkt med till Uppsala en nätt resa på ca 70 mil ;) Inga problem bara man stannar och vattnar ut och vattnar in :angel:
Tesora

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 308
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 386
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025