För fäst vid sin kompis?

H

HelveticaDeHexx

När jag för några dagar sen red min häst i paddocken så red min kompis sin häst där samtidigt. Har aldrig ridit samtidigt som henne förut, dock med andra hästar. Min häst blev helknäpp och slängde sig bockande mot den andra hästen flera gånger. = Ville vara där den var. Jag flög av en gång:( . Han är bra kompis med den hästen och dom hade nyligen "separerats"..... Dom går ej i samma hage längre. Han lugnade sig efter ett tag men blev aldrig "normal". Utan var väldigt uppstressad och okoncentrerad.
Mycket konstigt tycker jag....
Vad säger ni?

Sv: För fäst vid sin kompis?

Jag red en häst som var likadan ett tag han var nästan ännu värre.. kunde hoppa över paddockstaketet (det var hagar där då) med eltråd och allting bara för man tog in den andra först eller försöka rymma när man bara kunde ta en av dom i taget! :crazy:

Det jag försökte göra var att få honom att se mej som ledaren, uppenbarligen kände han sig mer säker med den andra hästen än med mig! Det är det du måste ändra på, finns många bra böcker om ledarskapsövningar har jag hört så gå in på nån bokhandel eller sök på internet...

Det går ju int eha en häst som inte kan vara själv kan rent av bli farligt å dessutom är d ju inge kul att åka av :smirk:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Otherside
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 707
Senast: Willys
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar