Sv: För få utövare?
Tack för ditt svar! Bor lite för mycket Norr ut för att åka till Hässleholm.
Jo men blandannat så skickade jag ett mail till dem med frågor och några av dem fick jag svar på iofs. Sedan skickade ännu ett mail för att få kontaktuppgifter till någon man kunde prata med eftersom det är lättare att via tal få fram sin "oro" för allt det praktiska osv. Frågade även om hur man blir medlem i klubben så jag i så fall kunde rida för dem eller om jag kunde bli medlem i närmaste ridklubb och rida för dem eller om det behövdes en distansklubb så att säga och där slutade all kontakt med dem. Fick aldrig något svar öht. Hade också velat få kontakt med någon på klubben så rider mycket så man kunde ha som bollplank i träningen osv men tyvärr tog det stopp efter de första svaren.
Kändes lite som att de inte var så måna om att få in nya människor men jag hoppas jag hade fel.
Du behöver absolut inte ha någon speciell utrustning till att börja med distans. Sadel, träns o ridhjälm har du väl redan?
Om du har problem med grönt kort kurserna så kontakta en grönt kortansvarig och hör om man kan hjälpa dig med ett annat upplägg. Dina frågor om kursen och kunskaperna är perfekta att ställa till just en ansvarig som har utbildning för detta.
Sen undrar jag hur du vill bli uppplockad? Jag vet ju inte exakt var du bor men är det inte för långt norrut så kom till Hovdala/Hässleholm i Juli o prova på distans. Inget grönt kort behövs.
Det är nog ingen i Sverige som igentligen har nära till många distanstävlingar. Har man under två timmar att köra så är det lyx.
// Linda
Tack för ditt svar! Bor lite för mycket Norr ut för att åka till Hässleholm.
Jo men blandannat så skickade jag ett mail till dem med frågor och några av dem fick jag svar på iofs. Sedan skickade ännu ett mail för att få kontaktuppgifter till någon man kunde prata med eftersom det är lättare att via tal få fram sin "oro" för allt det praktiska osv. Frågade även om hur man blir medlem i klubben så jag i så fall kunde rida för dem eller om jag kunde bli medlem i närmaste ridklubb och rida för dem eller om det behövdes en distansklubb så att säga och där slutade all kontakt med dem. Fick aldrig något svar öht. Hade också velat få kontakt med någon på klubben så rider mycket så man kunde ha som bollplank i träningen osv men tyvärr tog det stopp efter de första svaren.
Kändes lite som att de inte var så måna om att få in nya människor men jag hoppas jag hade fel.