Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är nog WE. (Working Equitation) De hade landslagsmönstring i Skåne förra helgen. Man behövde aldrig ha tävlat förut för att deltaga.
(inget ont mot WE, tänker själv börja med det..)
...icke att förglömma är Hökensåsritten (Tidaholm) eller Billingeritten (Lerdala/Skara) som inte heller är speciellt långt från Göteborg. Nä, vi i mellan/södra Sverige är ganska lyckligt lottade med riktigt många tävlingar inom rimliga avstånd.
Men gud, vad smart! Otroligt mycket lättare än att titta på alla hemsidor. Tusen tack för länken! Uppdateras det varje år?Kika på rittkartan, där har du alla tävlingar och arrangerande föreningar och deras hemsidor:
http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=213445425458995886368.00045f462614738044e79&mpnum=3&vps=1&sll=59.119588,14.512939&sspn=2.464254,6.844482
Jag har alltid tyckt det verkar kul med distans. Men det känns svårt att börja. Tex om man tränar dressyr/hoppning så gör man det lokalt någonstans med jämna mellanrum. Distansen verkar inte ha så många "fasta punkter" dit man kan ta sig och träna. Jag kanske har fel.
Min fråga är: Hur närmar jag mig distansen? Hur hittar jag träningar/tävlingar/andra intresserade? För oss som inte provat känns det lite tekniskt svårt, pulskontroll osv. Finns det distansklubbar med regelbunden verksamhet?
Jag har på senare år blivit rädd för hoppning och det lät ju vääääldigt lockande att man kan köpa en fin distanstävlingshäst så billigt som ni skriver här.
Tränar ni för er själva eller är ni gäng som rider iväg ut?
Men hur svårt kan det vara att ta grönt kort? Har inte er ridklubb provtagning så är det bara att ringa ert distriktskansli. (Ridsportförbundet).
Det tar ju inte särkilt många timmar att få till det, och inte kostar det speciellt mycket heller.