För er som svarade & stöttade

mysko

Trådstartare
mig när jag skrev om min sjuka pålla så kommer här en lite uppföljning :D

Jag tar inte ut något i förskott men är glad för den lilla föändringen som har blivit.

Min häst har sakta men säkert blivit piggare & gladare men har små återfall ibland
Det jag gjort är att hon & kompisen har fått stå inne rätt mycket så hon har fått vila sig ordentligt.
Har jag sett att hon varit trött så har jag tagit in dom och hon själv har visat om hon vill gå ut eller inte igen.
Ville hon inte så stod hon kvar i vilhörnan och ville hon så gick/går hon till boxdörren
Hon orkade ibland bara att vara ute någon timma och då blev det bara till att ta in dom igen och så har jag nu hållt på och det har gett resultat i.o.m att hon blivit piggare :D
Hon har inte (peppar peppar) inte rasat ihop ihagen sedan dess och hon har nu legat ner på natten 3 ggr
Idag var vi ute och gick för hand en runda och hon orkade gå hela vägen utan att rasa ihop :D
Hon gnäggar och går och pillar i marken + att hon säger ifrån mer till "marodören" då han blir för jäklig...
Hon har fått mag&tarm balans så magen har blivit mycket bättre :D
hon har fått tillbaka livslystern i ögonen :D

Men jag vågar inte ropa hej än men är glad för detta :D

Så tack till er som stöttade mig när det var som svårast för mig :bow: :bow: :bow:

Sv: För er som svarade & stöttade

Vad skönt att det går framåt! Här hålls det tummar för dig och din häst!

majola skrev:
Vad skönt att det går framåt! Här hålls det tummar för dig och din häst!

:bow: :bow:
dom behövs verkligen :D
Men det är så jobbigt att bli glad för att sedan bli ledsen igen :(
Men nu har hon ju faktiskt varit "pigg" i 1,½ vecka men några lindriga bakslag så hoppet finns :D

Härligt att hon mår bättre! :banana:
Jag fortsätter också att hålla tummarna för er, ni fixar det här ska du se ;)

majja22 skrev:
Härligt att hon mår bättre! :banana:
Jag fortsätter också att hålla tummarna för er, ni fixar det här ska du se ;)

:bow: :bow: även till dig och dina tummar & hovar tar jag tacksamt emot :D

Tilläggas ska att hon har ont i de flesta muskler i kroppen och det pga att hon stått och spänt sig
Hon får massage vart 3 dag
1 d/v kommer hennes gamla massör och vart 3 får hon av inhyrningen som gått utbildnig hos henne (bra att ha en massör inhyrd :D ) samt att jag borstar henne med massagepiggborsten varje kväll
Hon fäller enormt med hår och massageborsten tar bort massor så det blir 2 st effekter :D

Nu har jag precis släppt ut dom då frukosten numera serveras inne och hon dök ner i snön och rullade sig, synd att det är tvunget att ha täcke, -6 ute och hon får inte bli kall

Lunchen serveras oxå inne mellan 12-14

Glömde skriva lite av detta igår ;)

Du ger verkligen allt för din häst, du älskar din häst och låter henne gå i första hand, därför tycker jag och hoppas jag att det håller i sig och fortsätter att gå åt rätt håll! :)
En fråga tänkte jag också ställa, vet du var det är som dinhäst drabbats av, orsaken är att min ponny hade ngt liknande för ca 2 år sedan, vi kämpade i 2 månader, ena dagen var han bättre nästa sämmre, alla olika veterinärer var inblandade med rådgivning från USA, men ingen förstod vad det var. Tillslut var det ej försvarbart att låta honom forstätta, tyvärr, hur mycket jag än ville att han skulle bli bra, med med alla olika tips etc som vi försökte med, gick det ej att vända. Det sista som hände, som fick mig att fatta beslutet, var att han föll ihopp i boxen, spärrade upp ögonen och slutade andas. Panikartad som jag var slängde jag mig och försökte ruska honom till medvetande igen, det gick bra, men pigg var han ej. I denna period hade det gårr ca 2 månader, och jag var tvungen att fatta beslut efter att veterinärerna pratat med mig om att det förmodligen ej var botligt. Dom ville obducera för att se var det var, men jag ville inte detta, då edt var min närmaste vän, och att vi försökt allt i våran kraft att få honom bra, vet sa att det ej fanns mer att göra, så vad hade jag känat på att veta var det var, jag hade fått ett minne av att se min kära få stickande knivar och verktyg i sig, vilket han ej var värd! han var värd att hedras hos mig och min familj.
Idag är han hemma igen, under ett träd i hans favorit hage, efter att lugnt ha somnnat in hemma i en lugn och fridfull miljö, för att sedan kremeras ensam. Han är även överallt hos mig, och kommer alltid att vara.

Det var en liten kort berättelse om min kille, men som du säkert fösrtår så är jag intresserad av att veta om man Kunde gjort någiot mer trots all hopplöshet, och om han kunde ha blivit bra, han skulle je ha blivit helt återställd, det satt så många spår, men iallafall till ett drägligt liv som häst, att utan problem kunna gå ut i hagen och äta gräs. Därför undrar jag vad din häst har fått för diagnos, eftersom han/hon sagta blivit bättre.

En än gång lycka till :smirk:

Lider med att du oxå fick genomlida detta med sin kära :cry:

Jag har inte fått någon prognos eftersom ingen vet vad det beror på tyvärr så jag får göra olika saker får att se hur hon reagerar.
Om du läser i mina andra trådar hur det gått till från början så kan du kanske hitta fler likheter eller inte.

Hon piggnar till mer & mer men har sina perioder men de blir mindre märkbara för varje vecka som går :D
Allt började med Erlichiosen tror Vet. men ingen vet säkert.
Eftersom magen blev kass i samma veva kan det bero på det men inget säkert.
Jag har nu gett henne mag&tarmbalans & mycket linfrö & mycket morötter & många äpplen så magen har blivit bättre
Jag har även gått från hö till hösilage vilket jag tror är mer lättsmält & nackdelen där är att hon pinkar såååå mycket :angel:

Jag tror nog att du/ni gjorde vad ni kunde för din häst och vetskapen om att den har det bra nu måste kännas bra fast det är tråkigt att inte veta vad man mer kunde ha gjort för att göra den frisk..

Ja jag älskar verkligen denna lilla dam :love: och slutar inte göra allt förrän jag ser att hon lider av vad hon går igenom
Jag har nästan gett upp flera gånger men hon har visat mig att INTE göra det genom att ha sina piggperioder och dom har hon haft när jag gråtit som mest.

Jag lovar att tala om för dig om jag får något besked om vad det kan vara och tack för dina fina ord i första raden :bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 837
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar