Fondvägg i guld?

bettysmatte

Trådstartare
Jag har en stort vardagsrum där väggarna är målade i en relativt mörk, varm terracottafärg. Gillar mina väggar skarpt, men skulle ändå vilja piffa till rummet lite för nu har väggarna sett likadana ut i ungefär fyra år. Jag älskar guld, och kläckte idéen om en fondvägg i guld på en av rummets kortsidor. Det finns väl guldfärgad väggfärg?

Sv: Fondvägg i guld?

Jag har en stort vardagsrum där väggarna är målade i en relativt mörk, varm terracottafärg. Gillar mina väggar skarpt, men skulle ändå vilja piffa till rummet lite för nu har väggarna sett likadana ut i ungefär fyra år. Jag älskar guld, och kläckte idéen om en fondvägg i guld på en av rummets kortsidor. Det finns väl guldfärgad väggfärg?

Vet ej, men det gåt säkert att måla med vilken guldfärg som helst.

/KT

Yepp, det finns metallicfärg att måla väggar och annat med. De flesta färgtillverkade verkar ha en kollektion nu för tiden.

Var dock på din vakt, för ytterst begränsade studier jag gjort visar att när folk tänker guldfärg i inredning så menar de oftast en nyans något mörkare än vad färgtillverkarna klassar som guld. Så jag rekommenderar starkt färgprover så du hittar exakt rätt. Flera av de guldfärger jag sett är väldigt gula och i ett terracottarum hade nog jag velat locka fram det röda istället.

Jag har en fondvägg i bronsmetallic, så visst finns det i guld också. Dock tyckte jag att guldfärgen var lite väl gul. Man ska vara noga när man rollar också, för det blir små nyansskillnader eftersom pigmentet lägger sig olika beroende på om du drar rollern upp eller ner, men med lite trixande så blir det bra!

Hrm, då kanske det är brons jag ska ha i stället för guld? Får väl kika när jag kommer till färgaffären!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 809
Hemmet Som några säkert minns byggde jag mig en bostad ovanpå stallet för några år sedan. Sen dess har jag haft noll "byggaboinspiration"...
2
Svar
39
· Visningar
5 362
Senast: Masqueradee
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 673
Senast: majha
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 533
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Rasvals-tråd
  • Valp 2025