Fölunge med tungan hängande utanför.

LaLu

Trådstartare
Någon som varit med om eller vet varför en fölunge har tungan hängande utanför munnen?? Vi har just nu en snart 2 veckor gammal fölunge som äter som vanligt, plockar efter gräs och slickar sig om munnen så som fölungar gör., men när han sen bara vilar så hänger hans tunga ut.
Veterinären var här idag och kunde inte hitta något fel och bad oss avvakta tills fölungen får tänder.
Någon som vet något vad det hela kan bero på??

Sv: Fölunge med tungan hängande utanför.

Det kan ju vara ett ticks eller nåt...

Jag hade en hund förut som när han var liten ofta sov med tungspetsen utanför på sidan. Eller att den låg där "när han inte tänkte på det".

Jag började med att varje gång jag såg det så petade jag på tungan så poletten trillade ner och han drog in tungan. Gjorde detta varje gång jag såg det och efter ett par veckor så såg jag aldrig mer tungan utanför.

Det hade säkert gått bort av sig själv men jag tänkte att det kan ju bli tandfel om tungan ligger där hela tiden (tänker på när små barn suger på napp eller tummen för länge så kan tänderna börja växa därefter faktiskt, det sa tandis till mig när jag var liten i alla fall, jag har ett litet överbett som kan va därför.)

Vet inte om det ligger någon sanning i det och eller på så stora djur som pållar... men men

Liknande trådar

Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 600
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 851
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 680
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd