Föltråden 08

Sv: Föltråden 08

Åhh Grattis!
Så söt!

Har ni kallstall eftersom fölisen har täcke?

Tack så mycket! :)

De står ute på lösdrift och dagen till ära blev det minusgrader. Till råga på allt var mamma förstagångsföderska och ville inte låta bebis dia, så han frös mycket i början, därav täcket.

Flis2.jpg

Flis.jpg

Här är det lilla underverket...:love:

Hmmm... när jag ser denhär sötnosen undrar jag om min lilla kille kanske inte är fux?! Han kanske är palomino han med?
Han är väldigt ljus, men jag hade för mig att palomino föddes ännu ljusare... hm... nu blir jag VÄLDIGT osäker vad han har för färg...
Nån som vet? :)

Tack! :D
Fölisar är det sötaste som finns, näst efter kattungar...

Hmmm... när jag ser denhär sötnosen undrar jag om min lilla kille kanske inte är fux?! Han kanske är palomino han med?
Han är väldigt ljus, men jag hade för mig att palomino föddes ännu ljusare... hm... nu blir jag VÄLDIGT osäker vad han har för färg...
Nån som vet? :)

Ja på den övre bilden ser den nästan lite palomino ut. Svårt att säga med täcke på i och för sig..:o

Ja... solen skiner idag, så jag ska försöka få en bild utan kläder! :D

Tack så mycket! :)

De står ute på lösdrift och dagen till ära blev det minusgrader. Till råga på allt var mamma förstagångsföderska och ville inte låta bebis dia, så han frös mycket i början, därav täcket.

Aha! Ja det kan vara litet lurigt med vädret i april...
Jag har avsiktligen betäckt i juni för att få fölen i maj. Då är det tillräckligt varmt för att föla ute i gräset.

Har bara fölningsbilder än så länge...
Men de blev ett fuxfärgat sto föl med en stjärn i pannan i söndags morse...
phpovs1ar.jpg

phpm393mq.jpg

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 702
Senast: Claraclara
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka