Föltråd, fölen födda 2012

via

Trådstartare
Jag tänkte att vi behöver en presentationstråd av årets föl, moderator kanske kan nåla?

Sv: Föltråd, fölen födda 2012

Tidigare ikväll föddes årets första föl hos oss. Det var Hillary Clinton (And Arifant-Smokin Yankee) som fick ett hingstföl efter Orlando Vici. Namn är inte bestämt ännu. Ett äldre helsyskon finns i form av Alfas da Vinci.

kl

Tosca du Ling har fått ett hingstföl e. Scarlet Knight den 25/2
Bilder kommer senare

AM

kl

Tosca du Ling har fått ett hingstföl e. Scarlet Knight den 25/2
AM

toscaihop2012.jpg

Lite trassel har det varit men nu har han fixat till sig :)

AM

Lyckan är total
I natt har Simonette fött sitt föl efter Ready Cash.:bow:

Senast ändrad:

Princess Norrgård har fått ett hingstföl e. Zola Boko den 19/3

Bilder kommer senare

AM

Tidigare ikväll föddes årets första föl hos oss. Det var Hillary Clinton (And Arifant-Smokin Yankee) som fick ett hingstföl efter Orlando Vici. Namn är inte bestämt ännu. Ett äldre helsyskon finns i form av Alfas da Vinci.

Underverket är numera döpt till Alfas Heureka och så här ser han it idag, två veckor gammal:
DSC_0046700.jpg

Vilka vackra föl ni får! :love: Nu längtar jag efter min fölunge, får vänta 2 månader till :(

Sotarns Pandora har fått ett stoföl e. Tap In inatt den 3/4
Bilder kommer senare

AM

Här skulle årets första vara på väg ut nu. Men det har visat sig att det tjocka stoet bara är tjock och har släppt dräktigheten. Verkar som om Love Call + From Above = med inget föl hos mig. Ja jag fick ju ett för två år sedan som sedan fick avlivas.
Så grattis till alla er som fått era fina ungar.

Gud va tråkigt!!

*kl*

Inatt födde Karolina Swing ett fint stoföl med stjärn och lite vitt på bakbenen!
Kan ej stammen mer än att jag har för mig att Karolina har Tap In i sin.
Hon ska ha varit Sveriges snabbaste 2-åring (inackorderad hos oss så kan inte uppgifterna hundra :bump: )
303441_10150635613850951_717330950_9556551_1423165438_n.jpg

549017_10150635729820951_717330950_9556831_1777812900_n.jpg

Okej! Då måste tiden hon pratade om året hon var 2 år varit en träningstid, då räknas det inte :).
Det vet jag tyvärr inte
(ursäkta, kan i princip inget om travet, men nyfiken)

Senast ändrad:

Här skulle årets första vara på väg ut nu. Men det har visat sig att det tjocka stoet bara är tjock och har släppt dräktigheten. Verkar som om Love Call + From Above = med inget föl hos mig. Ja jag fick ju ett för två år sedan som sedan fick avlivas.
Så grattis till alla er som fått era fina ungar.

Vad tråkigt, efter så lång väntan. Men visst har du fler på gång att se fram emot?

Inte ska du be om ursäkt för det! :) Jag var bara lite nyfiken. Väldigt söt är fölungen iallafall!
Karolina har ett par bra syskon och en bra moster, det kanske är det någon av de hästarna ägaren har pratat om?

Senast ändrad:

Vad tråkigt, efter så lång väntan. Men visst har du fler på gång att se fram emot?
Jag har ett travföl kvar att vänta. Som om det blir en hingst troligen också då redan är såld ;)
Så jag får väl se det som att jag sparar 30 000 i levande föl avgift istället när det bara blev ett. :angel:

Då håller vi tummarna för en hingst :D
Inte dåligt att få sälja varmblod i dessa bistra travtider...
Är så galet avundsjuk på er som får föl i år, har inget att se fram emot i år :mad:

Nilsby Faksa fick igår ett hingst föl efter Tangens Scott väldigt spännande.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Många utav årets föl har nu anlänt och det är kanske dags att sälja. Men hur säljer man enklast ett föl och vad ska man tänka på?
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
589
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 913
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 334
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar