M

morAkka

Jag har ett föl som är efter Connemara och undan Varmblod.
Vart vänder jag mig för pass?
/morAkka

Sv: Fölpass

hej
det borde vara SH eller asrp, prova avelsföreningen för svensk ridponny, om du tror att hon blir under ponnymåttet,a nnars är det Svenska hästavelsförbundet.

Jag har precis svarat dig under avel, men lägger in samma svar här också:
De flesta rasföreningar brukar gladeligen registrera korsningar i en separat avdelning. Ta kontakt med SCS, här är deras hemsida: http://www.connemaraponny.org/.
Annars går det alltid att registrera sin häst direkt hos Svenska Hästavelsförbundet http://www.svehast.se/sh/.
Men tänk på att många gånger kan det vara en fördel att registrera sin korsning hos en rasförening - det kan finnas utställningar eller tävlingar som arrangeras för just deras medlemmar.
Lycka till med ditt föl!
/Anne
PS
Hade inte en tanke på ASRP men det är självklart också ett alternativ.
DS

Jag trodde inte korsningar fick registreras i rasföreningar.
Jag ska kontakta Connemaraföreningen och höra mig för.
Tack för svaren!
/morAkka

Liknande trådar

Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Piglet
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 604
Senast: Mia_R
·
Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
510
Senast: Görel
·
Avel Sitter och drömmer mig bort och kollar på till salu annonser i Horse & Hound. Vad som slår en direkt är att mankhöjden pendlar mellan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 043
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar