C
Cessan
Ska man anse det normalt att det blir ett sår i slidan på stoet efter fölningen? Reagerade på att mitt sto sprang när hon kissade idag och när jag kollade henne nu ikväll så har hon ett sår längst upp precis inne i slidan. Då det nu är helg så är det ju lite svårt att få tag på vet och fråga så jag tänkte höra här först.. Jag kollade henne efter fölning och då såg jag inte detta sår (men hon var svullen och hade "blåmärken" på flera ställen), antar att jag helt enkelt missade det då det sitter högt upp.. Fölet som kom ut är stort men själva fölningen gick fort (ute i hagen och det var rena turen att jag inte missade det (kollade en liten stund tidigare och då syntes det inget och när jag kollade igen hängde fosterblåsan ute..)
Snälla svara om det kan bli såhär eller man ska kalla på vet? Hon äter annars normalt och är pigg mm så annars är det inget fel på henne. Men som sagt hon sprang när hon kissade och jag antar att det svider.. Såret är ca 1,5 cm stort - kan kanske försöka ta kort på det imorgon om det kan underlätta..
På mitt andra sto syntes inget som helst i slidan efter fölningen så jag vet som sagt inte vad som är normalt...
Väldigt tacksam för era tankar kring detta..
Snälla svara om det kan bli såhär eller man ska kalla på vet? Hon äter annars normalt och är pigg mm så annars är det inget fel på henne. Men som sagt hon sprang när hon kissade och jag antar att det svider.. Såret är ca 1,5 cm stort - kan kanske försöka ta kort på det imorgon om det kan underlätta..
På mitt andra sto syntes inget som helst i slidan efter fölningen så jag vet som sagt inte vad som är normalt...
Väldigt tacksam för era tankar kring detta..