Fölning på G?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CarolineEverton
  • Startdatum Startdatum
C

CarolineEverton

Har ett 16årigt sto som är beräknat till fölning om 6 dgr.
Men hon har haft värkar till och från i ca 5dgr, bäckenbandet är släppt sedan länge o ljuvren är fulla och ja... de flesta symptomen finns där att hon bör föla vilken dag som helst... Stoet är RIKTIGT tjock, mätte henne härrom dagen och hon har ca 3m runt magen :crazy:

Fölet har party i magen varje kväll och stoet är väldigt irriterad/bitchig och hon är riktigt trött...

Skulle behöva lite råd o hjälp om det är ngt som jag bör vara uppmärksam på (är lite orolig att fölet kan ligga fel) eller om jag bara ska invänta att lilla fölisen kommer ut.

Sv: Fölning på G?!

Att hon haft värkar de senaste dagarna beror nog på att fölungen vänt på sig, tror du kan vänta dig att hon fölar när som helst. Lycka till!

Sv: Fölning på G?!

Hur fullt är juvret och läcker det mjölk? Vaxpoppar? Du kan troligtvis vänta i lugn och ro tills fölungen kommer ut, men övervaka henne ordentligt och kolla gärna så att du kan få tag på veterinär med kort varsel. När det drar ihop sig för mina så har jag i princip dygnetruntövervakning hela tiden utan uppehåll.

Liknande trådar

Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 996
Senast: Dopy
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Mitt sto fölade i söndags, dvd 23 juni. Hon är väldigt svår att se brunst på och tidigare har vi fått u-ljuda f att veta när det dax...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Snowball
·
K
Avel Mitt sto ska snart föla, bara ca ett par dagar upp till kanske 2 veckor kvar innan bäbisen kommer! Det är hennes första bäbis och jag...
2
Svar
30
· Visningar
5 571
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka