Folksam/Agria

pepp

Trådstartare
Valpen jag ska köpa kommer vara valpregistrerad? (heter det så?) hos Folksam, jag var dock inne på att ha Agria, då den verkar täcka en stor del, som utdragning av tänder m.m.
Är det jättedumt att ta Agria om hon har Folksam, tänker på det där med dolda fel och så..

Emma

Sv: Folksam/Agria

Dolda fel ska ju gälla oavsett, enklast brukar dock vara att ha samma bolag om man vill vara 100 säker.

Jag hade dock inte valt agria öht, de krånglar jämt när man ska ha ut pengar på hundförsäkringen. Folksam betalar iaf det de ska utan att klaga & rota i journaler & röntgenbilder & om & men & det täcker inte för att... hela tiden. Men det är min åsikt :angel:

Men det är min åsikt

Och min....

Ingen jag känner har Agria längre, alla har bytt till folksam...

Nu vet jag att det finns användare här på Buke som har Agria och som aldrig haft problem heller så att....

Okej.. Gud vad svårt. För Agrias "högsta nivå" verkade ju så himla bra, när det täckte så pass mycket, bra att ha den första tiden tänkte jag. Uppfödaren hade inte heller bra erfarenhet av Agria..

Har kikat lite på Folksams hemsida, men jag tycker det är så krångligt. Finns det olika "nivåer" att välja där också?

*Delvis knapp*

Jag har mina hundar i Agria. Har hittills aldrig varit något problem med dem, men sen å andra sidan så har våra hundar aldrig varit så allvarligt sjuka osv att man behövt använda försäkringen, bortsett från i höstas då mammas gamla yorktik råkade ut för en olycka där ögat 'ploppade' ut och behövde opereras.
Men det vart inga problem med Agria då heller.

Dock så har jag börjar fundera på att byta bolag, delvis av alla skräckhistorier man hört här på buke. Vill ju inte ha en massa strul med försäkringsbolaget OM den dagen nu kommer då man behöver dem*peppar peppar*.:eek:

Så, därav kapar jag denna tråd lite och undrar vilka försäkringsbolag som är bäst att ha till sin hund? Vilka rekommenderar ni, och varför?
(Tror även att TS kommer få nytta av desa råd)
:bow:

Jag har haft många många veterinärbesök med mina hundar
och jag är väldigt tacksam för Agria kan jag säga.

Okej.. Gud vad svårt. För Agrias "högsta nivå" verkade ju så himla bra, när det täckte så pass mycket

Jag har den till valpis nu. Vad var det; typ vet. vård upp till 60.000kr och dom täcker en massa för rehab, mediciner osv.
Sen är han även livsförsäkrad hos dem för 10.000kr.

Liksom, Jag tycker att det verkar som en bra deal. Men det är just 'strulet' som man hört så mkt om som oroar mig lite grann.....

Ja du är det? Skönt att höra.

Min mor har Alltid haft djuren försäkrade i Agria under alla år och har det än idag, och hon har då aldrig haft strul med dem någonsin-och hon var trots allt hund & kattuppfödare.

Därav valde jag samma bolag när jag skaffade valpis och tog deras absolut bästa försäkring.:p

Så jag är osäker, lita på bukefolkets ord eller min mors egna erfarenhet och typ 'hoppas på det bästa' oavsett vad man nu väljer att göra??:crazy:

Jo det är precis så jag tänker också. Visst, Agria är dyrare än andra, och det kanske det är värt om dom nu är bra, vilket man börja tveka till efter ha läst lite grejer.

Mamma och pappa har Agria till sin hund, men då har det heller aldrig varit några problem, hon har i princip aldrig varit sjuk..

Man ska inte byta bolag om den varit reggad som valp i Folksam. Vet tom. att Agria avråder från att byta mellan bolagen (även om det är TILL agria), du kan komma att spara mycket pengar ifall du tex. skulle behöva operera den för något den kan ha haft hela livet osv.

Håller med. Aldrig nånsin haft några problem. Haft Agria i säkert 35 år. Hur Folksam är, vet jag inte alls. Är man nöjd med det man har, finns ingen anledning att byta.

Men å andra sidan är ju Agria störst när det gäller djurförsäkringar, känns lite dumt och naivt att byta bara för att några på buke haft dåliga erfarenheter(som vi btw. inte alltid vet den Exakta bakgrunden till!) av dem... Jag personligen tycker att deras försäkringar verkar bäst.

Näe, nu efter att ha läst Kalinsi, PathOfClovers och Zita's inlägg och går efter min mors egna erfarenheter så behåller jag nog Agria iaf.:D

Jag har Agria och har alltid haft. Mina hundar har heller inte varit helt skadefria. Allt ifrån akut pyo, kejsarsnitt till allergiutredning, bruten klo och skadad svans som fick amputevas. Aldrig varit några som helst problem. De har dessutom de allra bästa hundförsäkringarna, dyra ja, men man får ju oftast det man betalar för.

Har inte haft folksam till hund men däremot till häst, bil och villa och krångligare bolag får man ju leta efter. De har krånglat med allt ifrån att autogirot aldrig funkar till att det blir annat pris än avtalats till att de säger upp försäkringen trots att den betlats för de hade "missat" det. Pappa hade sin bil i folksam en gång i tiden och de krånglade som f-n näv det skulle betalas ut för vagnskada.
Jag har nu bytt bort folksam och kommer inte ta dem igen....

Vad hade uppfödaren till din hund för försäkring? Hade hon också Agria?

Jag har ett par vänner som haft Agria på sina hundar men sagt "aldrig mer!", de har varit så mycket tjorv med utbetalnigar och de har inte hållit vad de lovat osv., men det kanske är ett försäkringsbolags uppgift att försöka slingra sig så mkt. som möjligt :smirk: (?) Av Agria och Folksam skulle jag alltså ha valt Folksam, har haft det tidigare på min hund men har nu bytt till IF veterinärXtra för att det täckte mer och det är skönt att ha fast självrisk tycker jag...

Är tyvärr dålig på hur det fungerar när man byter. Jag hade folksam på min gamla hund och tycker att de var ganska fiffiga att hitta "kryphål" varför dem inte skulle betala för ngt. Mina nuvarande hundar är i Agria, dem har jag hitills inte haft problem med men det är ju ett fösäkringsbolag så den smällen kanske kommer:angel:. Nä men jag är faktiskt nöjd med dem nu.

Agria har bra rykte hos en del lite pga att de var ensamma på täppan rätt länge utan nån större konkurrens. De är fortfarande hyfsade på katter & häst men hundbiten tycker jag de försämrat sig rejält.

Folksam ringde jag till senast idag då de varit "för" effektiva & lagt nya vovven på samma autogiro som första, fast jag ville betala den direkt. Funkade perfekt. Har aldrig krånglat med lejonet heller trots hennes allergiproblem & ersatte prover som är svindyra som agria inte ersätter.

Jag hade även kunnat tänka mig IF för de brukar vara bra & jag gillar fasta självrisken men nu hade jag presentkort på folksam så då blev det dem.

Gud vad svårt :crazy: Jag vill ju ha en försäkring som täcker så mycket som möjligt, som ändå funkar bra.

Kan man få papper hemskickade från olika försäkringsbolag så man kan sitta i lugn och ro och läsa? Tycker det är svårt att få översikt över nätet.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: Blyger
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 512
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka