H

Helena T

Ja, jag undrar helt enkelt vad ni brukar titta på när ni köper föl? Jag tänkte då i första hand på praktikaliteter som vet bes, vad brukar man undersöka, vilken typ av försäkring etc. Självklart har jag gjort noga efterforskningar enligt mina önskemål på själva hästen men det är alltid nyttligt att höra olika åsikter och se andra perspektiv.

Sv: Fölköp?

Jag undrar även vad som är brukligt när det gäller betalningen, lägger ni handpenning och betalar resten när fölet är redo att flyttas eller hela summan direkt? När ni bestämt er, betalar ni då en del för fölets omkostnader tills dess man kan hämta fölet eller hur brukar ni göra? Jag har aldrig köpt ett oavvant föl tidigare så jag vore tacksam för er andras erfarenheter!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 238
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 415
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar