Folkhögskola med hästinriktning????

Jazzen

Trådstartare
Funderar nu på att ta tag i min skolgång igen. Strulade tyvärr mycket i gymnasiet och det ångrar jag nu!

Så det jag vill veta är helt enkelt om någon vet någon bra folkhögskola där man kan läsa in gymnasiekompetensen och samtidigt gå en linje med inriktning på häst? Vore kanon om någon kunde ge mig lite tips ;)

Sv: Folkhögskola med hästinriktning????

Det står ju tydligt på Hästsportens folkhögskolas hemsida att den allmäna kursen (den man läser om man vill läsa in sin gymnasiekompetens) INTE är hästrelaterad.
Hästsportens folkhögskola har ju mest hästkötarutbildning, ridinstruktör, handikappledarutbildning osv. Alltså enbart hästrelaterade kurser, förutom den allmäna kursen då.

Aaa jo, det är precis det jag kommit fram till också och tänkte att någon kanske visste någon annan.
Men det är kanske svårt att hitta någon som kombinerar allmän inriktning med häst.
Hoppas iaf att jag hittar någon!

På de flesta folkhögskolor med speciallinjer kan man välja till kärnämnena. I dessa tider då många har svårt att fylla kurserna med elever så borde det inte innebära några problem att sy ihop något.
I varje fall på den skola jag jobbar, så gör vi ofta speciallösningar - skolan ska ju vara till för eleverna!
Ring o prata med nån på skolan så får du veta.

Nej, men jag kan bli om jag inte får svara på trådar utan att bli hackad på. Hur orkar du ens ta åt dig?

Okej det lät ju positivt. Får göra ett försök med detta, tack för tipset! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar