Folkbokföringsbrott?

Vi bor i ett hus i skogen.
Det är ca 125 kvadratmeter valmat tak i två våningar.
Det var två lägenheter en gång i tiden så det är ett kök på övervåningen, men nu är det bara ett hus med två våningar.

Men enligt skatteverket och alla andra myndigheter är detta hus ett hus med FYRA lägenheter, då det finns ett utbyggnadstillstånd på fastigheten...

Enligt förra ägarens arvingar har det aldrig lämnats in något sånt papper.
Men eftersom förra ägaren inte längre lever, även om hon blev 94 år och bodde här tills några månader innan hon gick bort, kan myndigheterna inte ändra på något då det blivit ett moment 22 då den ena myndigheten skyller på den andra, och vi måste därför stå ut med att det står att vi bor i lägenhet med nummer 1001....

Kan du skicka mig en länk? Jag å skatteverkets hemsida är inte vänner.
Finns ingen sån spärr.
Jag la in någon spärr att jag måste godkänna om någon skriver sig på min adress. Den kom upp i flödet på fb. Ska se om jag kan hitta den.

Jag känner som sagt inte till nån sån spärr. Den enda adresspärr som mig veterligen finns är att kunna spärra så att ens egen adress bara kan ändras av en själv, med bank-id-identifiering.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 515
Senast: Pratsch
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 781
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 809
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?