Folkbokföringsbrott?

@athena & @MidnightSoul Galet att det ska vara så svårt.
Om man t.ex gör en adressändring så måste väl det bli en folkbokföringsadress?
Om någon gör en adressändring till min adress där jag är folkbokförd och ägare, får jag inte reda på det då? Eller måste bekräfta att personen verkligen bor/ska folkbokföras på min adress?
Ja det är sjukt, som sagt jag fick bara bort mitt ex tack vare kontakter som gick till hans mor. Som jag antar tog honom i örat eller så så det vart gjort.
Skatteverket hjälpte inte till ett dugg. Var bara vi får inte tag på honom och kan bekräfta att han inte bor på din adress bullshit.

När jag flyttade senast så upptäckte jag att en person var skriven på mitt lägenhetsnummer. Hen hade bott där för många år sedan, bodde kvar i samma trapp och iddes väl inte ändra. Jag meddelade Skatteverket hur det låg till, de startade en utredning och några veckor senare var hon skriven i rätt lägenhet :)

Jag är ju inte så bekymrad över id kapning mm
De lär ju liksom inte kunna ta lån och krediter i mitt namn hahaha

Visserligen inte inkassobolag, men lite liknande situation.
Vi har på senaste åren flera gånger (typ 1 ggr/år) fått brev till husets förra ägare, som flyttade för nu snart 21 år sedan, från dennes bank. Trots att denne inte varit folkbokförd här på så som sagt snart 21 år, och dessutom inte går att hitta på ratsit någon annanstans heller.
Men jag antar att det beror på att banken helt enkelt har dålig koll på sina register och oroar mig inte - apropå inkassobolaget du råkade på. :)

Jag blev nyfiken och kollade upp mig själv på Ratsit, jag bor tydligen tillsammans med två andra personer - Kjell och viviann :cautious:

Jag antar attt antingen dom eller jag har angett fel lägenhetsnummer men känns lite weird att helt plötsligt ha två sambos, som dessutom är ca 40 år äldre än mig. Förutom oss tre bor här en storpudel vilket stämmer bra :up:

Edit: Kikade på min dörr och jag har tydligen uppgett fel lägenhetsnummer :angel:

Senast ändrad:
Visserligen inte inkassobolag, men lite liknande situation.
Vi har på senaste åren flera gånger (typ 1 ggr/år) fått brev till husets förra ägare, som flyttade för nu snart 21 år sedan, från dennes bank. Trots att denne inte varit folkbokförd här på så som sagt snart 21 år, och dessutom inte går att hitta på ratsit någon annanstans heller.
Men jag antar att det beror på att banken helt enkelt har dålig koll på sina register och oroar mig inte - apropå inkassobolaget du råkade på. :)

Var det inte du som startade en tråd för att du var livrädd för att ni fick just denna post till er och i panik frågade vad du i all världens skulle ta dig till med denna post?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 513
Senast: Pratsch
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 781
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 809
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar