Jag hittar bara hur man spärrar så att ingen kan flytta mig men inte att jag kan hindra andra från att skriva sig här. Vart hittar jag det?Man kan via skatteverkets sida spärra att ingen kan skriva sig på adressen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittar bara hur man spärrar så att ingen kan flytta mig men inte att jag kan hindra andra från att skriva sig här. Vart hittar jag det?Man kan via skatteverkets sida spärra att ingen kan skriva sig på adressen.
Ja det är sjukt, som sagt jag fick bara bort mitt ex tack vare kontakter som gick till hans mor. Som jag antar tog honom i örat eller så så det vart gjort.@athena & @MidnightSoul Galet att det ska vara så svårt.
Om man t.ex gör en adressändring så måste väl det bli en folkbokföringsadress?
Om någon gör en adressändring till min adress där jag är folkbokförd och ägare, får jag inte reda på det då? Eller måste bekräfta att personen verkligen bor/ska folkbokföras på min adress?
Kan du skicka mig en länk? Jag å skatteverkets hemsida är inte vänner.Man kan via skatteverkets sida spärra att ingen kan skriva sig på adressen.
Nej man kan bara ange att man själv inte kan bli flyttanmäld via pappersblankett. Då krävs det att man loggar in med BankID för att göra flyttanmälan.Man kan via skatteverkets sida spärra att ingen kan skriva sig på adressen.
Jag la in någon spärr att jag måste godkänna om någon skriver sig på min adress. Den kom upp i flödet på fb. Ska se om jag kan hitta den.Nej det finns ingen sån spärr hos Skatteverket.
Flöde på fb? Dubbelkollade du så det var rätt sida?Jag la in någon spärr att jag måste godkänna om någon skriver sig på min adress. Den kom upp i flödet på fb. Ska se om jag kan hitta den.
Kan det vara det skyddet mot id kapning du har sett?Jag la in någon spärr att jag måste godkänna om någon skriver sig på min adress. Den kom upp i flödet på fb. Ska se om jag kan hitta den.
Visserligen inte inkassobolag, men lite liknande situation.
Vi har på senaste åren flera gånger (typ 1 ggr/år) fått brev till husets förra ägare, som flyttade för nu snart 21 år sedan, från dennes bank. Trots att denne inte varit folkbokförd här på så som sagt snart 21 år, och dessutom inte går att hitta på ratsit någon annanstans heller.
Men jag antar att det beror på att banken helt enkelt har dålig koll på sina register och oroar mig inte - apropå inkassobolaget du råkade på.
Ja det gjorde jag.Flöde på fb? Dubbelkollade du så det var rätt sida?
Nej det var det inte. Utan jag måste godkänna om någon skriver sig på min adress när jag bor här.Kan det vara det skyddet mot id kapning du har sett?
Det är överhuvudtaget inte en liknande situation. Att någons post råkar hamna fel är nåt helt annat än att någon är skriven hos en. Det har dessutom helt olika möjliga följder för en.Visserligen inte inkassobolag, men lite liknande situation.
Är storpudeln folkbokförd enligt ratsit?Jag blev nyfiken och kollade upp mig själv på Ratsit, jag bor tydligen tillsammans med två andra personer - Kjell och viviann
Förutom oss tre bor här en storpudel vilket stämmer bra
Nä, de får informationen från Jordbruksverket tydligen.Är storpudeln folkbokförd enligt ratsit?
Är storpudeln folkbokförd enligt ratsit?
Precis som dom andra har skrivit, jag var nog lite otydligÄr storpudeln folkbokförd enligt ratsit?