Följa med rätt över hindrerna.

L

Lisaaa__

Halloj!

Jag har ett litet problem. Över hindrerna känns det inte som att jag händer med riktigt. Jag får lätt hög hand och ibland blir det som man reser sej bara rakt uppi sadeln och fram med handen och man vill ju liksom "huka" eller vad man säger, sej ner mot hästen mer än vad jag göra. Liksom komma fram mer med handen på halsen och krypa ihop mer. Någon som har några tips hur jag ska träna? Över hindrena kmr vi ju oftast men vill ha lite mer tekik i det hela.

Tack för svar :)

Sv: Följa med rätt över hindrerna.

Ett bra tipps är att sträcka på sig mycke innan hindret (men ändå stå upp i tex tvåpunkts), då är du i bra balans (annars kutar man för mycke och kommer i framvikt) och sen över hindret tar du ett mantag och har medellånga tyglar, efter ett tag kommer du att komma in i det och kan släppa manen :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 768
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka