B
BeastieBabe
Hur får man bukt med ovanan att inte följa med hästen ner i landningen i ett hopp egentligen?
när jag hopppar så rider jag med bar upp och har nu börjat sitta bättre mitt över hindret, men lik f-b så rätar jag på benen och hänger bakåt med spikraka arman på väg ner tills det att hästen landar.. jag rycker inte hästen i munnen för jag har även ovanan att släppa ut tyglarna i nerhoppet och ta dem direkt igen..
jag skulle vilja göra som duktiga hoppryttare som i landningen har mjukt böjda knän, svagt framåtlutad böjda armbågar och med eftergift..
vad är knepet, vad ska man tänka på? mantag blir det samma sak med..
eller är det inte så illa som jag inbillar mig? (alla är ridskolehästar)
2 veckor sen:
1 vecka sen:
igår:
när jag hopppar så rider jag med bar upp och har nu börjat sitta bättre mitt över hindret, men lik f-b så rätar jag på benen och hänger bakåt med spikraka arman på väg ner tills det att hästen landar.. jag rycker inte hästen i munnen för jag har även ovanan att släppa ut tyglarna i nerhoppet och ta dem direkt igen..
jag skulle vilja göra som duktiga hoppryttare som i landningen har mjukt böjda knän, svagt framåtlutad böjda armbågar och med eftergift..
vad är knepet, vad ska man tänka på? mantag blir det samma sak med..
eller är det inte så illa som jag inbillar mig? (alla är ridskolehästar)
2 veckor sen:
1 vecka sen:
igår: