Följa med ner..

B

BeastieBabe

Hur får man bukt med ovanan att inte följa med hästen ner i landningen i ett hopp egentligen?

när jag hopppar så rider jag med bar upp och har nu börjat sitta bättre mitt över hindret, men lik f-b så rätar jag på benen och hänger bakåt med spikraka arman på väg ner tills det att hästen landar.. jag rycker inte hästen i munnen för jag har även ovanan att släppa ut tyglarna i nerhoppet och ta dem direkt igen.. :crazy:

jag skulle vilja göra som duktiga hoppryttare som i landningen har mjukt böjda knän, svagt framåtlutad böjda armbågar och med eftergift..

vad är knepet, vad ska man tänka på? mantag blir det samma sak med..

eller är det inte så illa som jag inbillar mig? (alla är ridskolehästar)
2 veckor sen:
20960386.jpg

1 vecka sen:
20960385.jpg

igår:
20960382.jpg

20960384.jpg

Sv: Följa med ner..

JAA - det finns fler med samma problem! Jag trodde jag var alldeles ensam! Har dock inte kunnat förklara mitt problem lika bra som du gör, men precis så där gör jag också!

Det här inlägget hjälpte ju inte dej ett smack, men kanske skönt att veta att du inte är ensam :p

Så här ser det ut för mej: http://i9.photobucket.com/albums/a91/lrudh/wille.png

Senast ändrad:

Jag tycker inte det ser så illa ut , men det är ju också lite svårt att se från bilder ^^ Jag sätter mig inte ner i sadeln över hindret utan står i lätt sits hela vägen , det kanske blir lättare om du gör det ? Lycka till :D

jag sätter mig inte ner heller, men har förut rätat upp mig alldeles för tidigt och då hamnade jag bakom även mitt över hindret, men det är ju borta.. men ja vet inte vad det kan vara som gör att jag inte följer med ner.. kanske är jag rädd att tappa greppet och ramla framåt i landningenn om jag är närmare sadeln..
mystiskt..

hoppas att någon har något bra tips iaf :p

hittade en bild som visar mer hur jag skulle vilja sitta i landningen
http://www.pixbox.se/pic_show_id20780824.html
att ha handen i bra position och sittsen mer korrekt och inte krashlandningssits.. :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

jag rätade oxå upp mig lite fort förut. men då fick jag börja träna på små kryss och stå i lätt sits och ett galoppsprång efter.
sen höjde vi upp och gjorde samma sak.
Så at jag verkligen tänkte på att stå i lätt sits ända tills andra galoppsprånget efter hindret.
Då blir det lite lättare att få in i skallen om man tänker så.
:)

ja, där ligger det ju något :idea: .. det går ju bra när vi göra galopparbete på bommar och "rulla över" träning.. jäkla bra att jag redan sagt till tränarn att jag vill träna mer sits i serier nästa termin :p
tack! :bow:

Liknande trådar

P
Hoppning Jag har sett foton där jag hoppar och jag tycker det ser ut som jag är lite dålig på att ge ordentlig eftergift i språnget. I början av...
2
Svar
20
· Visningar
3 401
Senast: paxmojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar