fölet för stor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tinderpunk
  • Startdatum Startdatum
T

Tinderpunk

commemara + PRE hingst finns det risk att fölet blir för stor när väl fölningen är på g?? nyfiken

Kanske snarare risk för betäckningsskador då hingsten är så pass mycket större än stoet. Fölet däremot anpassar sig till moderns storlek så länge den är i livmodern.

Varför då? Ponnyston betäcks ju med halvblodshingstar och fölungarna kommer ut ändå. Är det stor storleksskillnad på hingsten, större, så används ju semin så betäckningen borde ju inte innebära något problem det heller.

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 261
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka