Fölbrunst?

T

Timpa

Vilket dygn kan man vänta sig att fölbrunsten sätter igång? Vi har varit inställda på dygn 9 men såg i en annan tråd att den kan börja redan vid dygn 4? Vilket stämmer?

Sv: Fölbrunst?

Det är lite individuellt för varje sto. Fast våra har oftast börjat brunsta mellan dag 7-9.

Det är ju individuellt, precis som med oss människor. Bokexemplet är 9 dygn, men det kan lika gärna vara senare eller tidigare. Precis som oss människor (kvinnor då). Vissa kvinnor har menscykler på 28 dagar som bokexemplaret, andra har 31 dagar osv.

Ett av mina ston började redan på dag 3 ifjol. Det är vårt rekord. Annars brukar de börja dag 7-9.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
543
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 333
Senast: malumbub
·
Avel Hej alla :) Jag har ett sto som för första gången fick föl för 8 dagar sedan och hon har varit jättesnäll mot sin fölunge, slickat...
Svar
1
· Visningar
860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka