Fölbrunst o 30-dagarsbrunst

zamboca

Trådstartare
Jag har ett sto som fölat 20/4. Hon har inte visat varken fölbrunst eller 30 dagarsbrunst. Har provat med grannens valack men hon tänker bara på att skydda sitt föl. Fölet har heller inte visat någon diarré.

Då jag gärna skulle vilja betäcka om henne, naturlig betäckning, så undrar jag nu om alla ston visar brunst efter fölning? Är det bättre att välja en seminhingst då hon vaktar sitt föl så mycket?

Tacksam för tips och råd!
:confused:

Mitt sto visar inte brunst så jag brukar köra iväg henne ca 26 dgr efter fölning till seminstationen så får de kolla på henne.

Ok! Jag får väl räkna dagar till nästa beräknade brunst och skicka iväg henne då! Hoppas hon fixar en naturlig betäckning....

Mina ston har struntat i fölet när de har brunstat och hingsten varit i närheten. Vi har stängt in fölet i en box och handbetäckt stoet.

Nej! Jag har fullt upp med katalogen till utställning och B.B s föl som har diarre och B.B som vägrar att låta sig fångas......
Jag vet däremot att min ansökan kom upp på Spafs möte i lördas och ska snart utlysas i Ridsport, gud nåde er om ni protesterar :devil:.
Jag ska koll amed en styrelsemedlem om hon har papprerna kvar.

Jo vi har det men det finns säkert fler.
Eftersom vi betäcker utomhus så blir ungen kvar inne.
Vill inte att den kommer till skada under betäckningsskedet.
Förr så betäckte vi inne i stallet och då var ungen kvar i boxen och stoet stod utanför.
Alla stuterier har olika rutiner som passar dom bäst.

Man tar ju med i beräkningen hur ungen är, hur stoet är och framförallt hur hingsten är.

AM

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd. Kan inte gå in på exakta detaljer men i det stora hela iaf. Jag lät betäcka ett av mina ston i somras. Fölet...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
60 230
Senast: Narcissa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 594
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka