Fölavgift om inte det är rätt far?

mellan

Trådstartare
En sak som jag funderar på. Om det viar sig vid DNA-testet att det inte är rätt far, får man då tillbaka levandefölavgiften? Någon som råkat ut för detta?:confused:

Sv: Fölavgift om inte det är rätt far?

Man ska ju inte betala avgifter för något man inte får, man borde absolut få tillbaka levande föl-avgiften om det visar sig vara fel pappa kan man tycka.
Däremot lär du väl få betala till den hingst som ÄR pappa.

Sen undrar man ju också vad som gått fel, varför det är fel pappa till fölet? Det kan ju handla om att stoägaren kan få ersättning från andra håll, om det är slarv med semin det handlar om. Eller kanske hingsthållare som inte hållit sina hingstar kvar i hagarna... (beroende på ras och betäckningssätt)

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 295
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 266
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 901
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
562
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka