Föla inne eller ute?

För den delen tror inte jag det kan vara en bra start i livet att bli född i max 5 plusgrader och sedan gå och frysa till någon kommer på morgonen för att ta in dem.
Det ÄR en bra start att födas ute.. om det så bara är max 5 plusgrader, det gör absolut ingen skada på varken sto eller föl.. och självklart vakar vi över fölningen och hjälper till om så behövs, tror du att vi ligger och sover då det är fölningsdags.. definitivt inte :)!

Det bästa är om dom kan föla ute.....fölet sätter bättre imunförsvar är det många som säger.
Mina hästar har alltid fölat ute och det har gått jätte bra!!!!
Men det är klart....om det är snö/slask som det är nu så får hon föla i boxen!!!
Men annars ute. :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka