Föl ute på natten?

A

AnneliB

Undrar om ni har era ston och föl ute på nätterna nu?
Själv har jag ett föl på 1,5 vecka och vet inte om det är för tidigt att ha henne ute på natten, har ingen ligghall.
Tacksam för råd.

Sv: Föl ute på natten?

Jag har ett föl som är ungefär lika gammal, hon går ute från tidig morgon till sen kväll men jag vill inte ha henne ute dygnet runt riktigt än.

Mina fölisar är ute på nätterna. Men dom är födda 2 feb och 15 mars.

Mitt föl är 1 vecka gammalt, han föddes i hagen och var ute ca 12 timmar första dagen.

Nu går dom ute dygnet runt sedan någon dag, jag har halmat en plats i hagen som han föredrar att ligga på eftersom det som kan vara lite trist är markkylan. Men skulle det börja regna får dom nog snällt komma in över natten.

Hästen är ju skapt för att vara ute! Dessutom är det ju kanonvarm nu, iallafall här. Tar hellre in dom en stund mitt på dagen så dom får vila från värme och flugor.

Min föling är 1 vecka, och jag väntar lite till. Det finns inget naturligt skydd i deras hage, och jag skulle vilja ha några grader varmare på natten först.

Min bebis är fem veckor på fredag, och han går ute från 8 till 21, det tycket jag är ganska lagom så får han vara ute dygnet runt på betet från 1 juni.

Men jag har också halmat en liten säng åt han som han kan ligga i.:D

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
547
Hundhälsa Varulven äter för tillfället Onsior men jag är inte nöjd, är Librea så mycket bättre? Jag hade tänkt ta bort honom nu i höst, men det är...
Svar
12
· Visningar
1 049
Senast: Hgfy
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka