Föl som ser lite "annorlunda ut"

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Prosit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 4 052

Prosit

Trådstartare
Har ni fått något sånt? Som har jääääättelånga ben/jäääääättekorta ben, skum teckning, väldigt överbyggda bak eller vad som helst.

Jag hittade den här bilden på nätet, och kan inte för mitt liv begripa hur bebisen kan ha såååå långa ben. Eller är det bara jag som tycker det ser skumt ut????

delicia.jpg

Sv: Föl som ser lite "annorlunda ut"

:eek: .. jösses hihi blir en LÅNG bent häst*fniss* :D

Men det är väl inte så snällt, att lägga ut bilder på andras föl och säga att de är fula/ser konstiga ut?

ja, lång bent det var den. Men fotot kan ljuga lite med.

Det var absolut inte elakt menat, mer i undersökningssyfte. Hoppas ingen mer missförstår..... Det är inte meningen att sitta och garva åt folks föl, det hoppas jag du förstår.

Föl har alltid långa ben, de brukar ju faktiskt inte vara så mycket kortare än sin mors. Ser man Ston med föl vid sidan brukar faktiskt framknäna vara i nästan samma höjd.
Denna bild är dessutom tagen snett bakifrån (?) vilket gör att det ser ut som den har kortare kropp än i verkligheten.

jaha ja jag tyckte dock inte att fölet var FULT fölet kommer nog bli väldig fint tror jag!
Långbent och högrest föl kan se lite roliga ut ibland men denn avar ju supersöt :love:
Och man kan inte lägga ALLT på hingsten vad säger inte att stoet hade långa ben och gav fölet dessa???

Mitt föl hade också långa ben och superkort hals, han såg allt för rolig ut :rofl: men idag har han långa ben och lång hals, så den korta halsen vart lång hals=)

Långbent? :confused: I mina ögon blir detta en häst som inte alls kommer att bli särskilt högställd som vuxen... :crazy:

bilden är ju tagen underifrån oxå magen syns det är därför benen verkar extralånga

Jag tycker inte benen ser så ovanliga ut, däremot tycker jag halsen var ganska kort. Men h*n är söt iaf!

- Miria

Jo halsen ser kort ut.. dock sla amn inte dömma ut fölet att den kommer bli ful som större..Min unghäst hade typ lika kort hals som denna fölunge.. men idag har han utlåtandet..LÅNG hals :)

de va väl inte så särskilt långa :confused:

Mina ridponnyföl har extremt långa ben längre än den på bild som ganska normal ut tycker jag!

Okej, ingen verkar ha fattat vitsen med tråden, så det är väl lika bra att lägga ner.....
Jag startade den INTE för att klanka ner på någons föl, jag har INTE sagt att fölet är FULT. Jag tyckte att den såg ut att ha väldigt långa ben, och frågade om det bara var JAG som tyckte det, eller om någon annan höll med mig. Jag träffar inte föl så där j*la ofta, och reagerade på benlängden, men ville därför fråga om det är normalt eller inte. Några vänliga själar har påpekat att det kan vara vinkeln eller nåt som lurar mitt öga, och det var sånt jag ville veta. Om det såg skumt ut i andras ögon oxå, o inte bara i mina.

Förlåt så mycket för att jag yttrade mig. Maken till osamarbetsvilliga och trångsynta människor som de som pm:at mig önskar jag inte träffa på i mitt liv. Förlåt för att man vill fråga något, förlåt för att man inte har vana av föl så mycket som "ni" duktiga har.
Jag har blivit ombedd att lämna avelsforumet ifred till de som "kan" något, så jag får väl göra det så alla blir nöjda och glada. :mad:
Tack för mig.

Tycker fölet ser normalt ut faktiskt.....

Hoppsan! :) Lite temperament kanske? Vad jag antar "man" reagerade på är att du faktiskt lagt ut en bild som du inte verkar ha någon anknytning till och dessutom gör en "felaktig" bedömning av.

Hur ser din häst ut? Kan du inte lägga ut en bild som vi kan bedömma och kritisera?

Prosit skrev:
Jag har blivit ombedd att lämna avelsforumet ifred till de som "kan" något, så jag får väl göra det så alla blir nöjda och glada. :mad:
Tack för mig.
Nej, lämna inte avelsforumet! Det är väl därför att det finns - för att vi ska kunna lära av varandra! Om man redan kan allt finns ju inget här att hämta. Ibland blir saker och ting fel och man blir misstolkad och det har du ju nu förklarat, så stanna kvar här!!!

Jag tycker den ser normal ut. Men tyvärr så har fölet dött, stod det på hemsidan. Tror jag iaf. Det står förolyckad, och det betyder väl död?

Prosit skrev:
Okej, ingen verkar ha fattat vitsen med tråden, så det är väl lika bra att lägga ner.....
Jag startade den INTE för att klanka ner på någons föl, jag har INTE sagt att fölet är FULT. Jag tyckte att den såg ut att ha väldigt långa ben, och frågade om det bara var JAG som tyckte det, eller om någon annan höll med mig. Jag träffar inte föl så där j*la ofta, och reagerade på benlängden, men ville därför fråga om det är normalt eller inte. Några vänliga själar har påpekat att det kan vara vinkeln eller nåt som lurar mitt öga, och det var sånt jag ville veta. Om det såg skumt ut i andras ögon oxå, o inte bara i mina.

Förlåt så mycket för att jag yttrade mig. Maken till osamarbetsvilliga och trångsynta människor som de som pm:at mig önskar jag inte träffa på i mitt liv. Förlåt för att man vill fråga något, förlåt för att man inte har vana av föl så mycket som "ni" duktiga har.
Tack för mig.

Det var bland det värsta och fräckaste jag har hört - att det finns folk som uppmanar mindre kunniga att lämna forumet! :mad: Det är väl det det är till för, att vi ska lära av varandra?! Jag tycker absolut att du TOTALT ska ignorera de som pm:at dig eller lägg ut deras nick här så vi kan läsa lusen av dem! :devil:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 635
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta... 2
Svar
38
· Visningar
3 716
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 583
Senast: Bullen22
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 856
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka