F
Fantasi
Hejsan!
Jag misstänker att mitt sto kan vara dräktig, det som är är att hingsten i sådana fall ej är godkänd.I våras skedde en incident då stoet kom lös, och det är i sådana fall betäckningen skedde.
Det är ingen planerad betäckning, och hingsten är ej min.
Men om det visar sig att hon är dräktig så är det ett välkommet föl
, då dessa hästar kompletterar varandra mycket bra, sen så bör hon vara i tredje dräktighetsmånaden nu om jag räknat rätt, och då är det väl för sent med abort spruta eller(hur funkar en sån?)?
Om det nu skulle vara så att hon är dräktig, hur går jag då vidare med ex pass osv?
Kan jag välja att regga detta föl med okänd härstamning då
? För jag känns inte vilja blodtypa och dna testa föräldrarna om fölet liks ändå stannar hos mig som ridhäst.
Måste detta föl både reggas och ha pass? räcker det inte med pass?
(stoet är kallblod och hingsten är finskt kallblod)
Hur funkar det rent praktiskt och vad kostar det då det gäller ett föl som uppkommit genom tjuvbetäckning? Tager tacksamt emot svar och tips!
Jag misstänker att mitt sto kan vara dräktig, det som är är att hingsten i sådana fall ej är godkänd.I våras skedde en incident då stoet kom lös, och det är i sådana fall betäckningen skedde.
Det är ingen planerad betäckning, och hingsten är ej min.
Men om det visar sig att hon är dräktig så är det ett välkommet föl
Om det nu skulle vara så att hon är dräktig, hur går jag då vidare med ex pass osv?
Kan jag välja att regga detta föl med okänd härstamning då
Måste detta föl både reggas och ha pass? räcker det inte med pass?
(stoet är kallblod och hingsten är finskt kallblod)
Hur funkar det rent praktiskt och vad kostar det då det gäller ett föl som uppkommit genom tjuvbetäckning? Tager tacksamt emot svar och tips!