Föl på bete,

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bettan1
  • Startdatum Startdatum
Sv: Föl på bete,

Till saken hör att mitt bete ligger en bit efter andra sidan vägen hemma här. Så jag kan inte se dem från huset. Tar dock bara ca 5 min att gå dit...

O mina stackare som går på bete en mil ifrån där jag bor (har så långt till stallet)

KL.

Mitt bete som jag ska flytta till 1 Juli ligger ca 7-8km från mig och jag kommer givetvis vara där minst 1gång/dag och sedan kommer även syster och hennes medryttare vara där osv.

Men annars finns det stor ridanläggning där (Inhyrningsstall) dom jag hyr marken av. Dom har dock väldigt bra staket, dock ej vindskydd och det gör mej orolig MEN skog finns, tur nog.

Jag letar nytt stall nämligen så jag kommer inte ha möjligeheten till och stalla in dom under sommaren vilket känns förj*vligt. Men så är det när man hela tiden hamnar på fel stall :(

Min har gått ute dygnet runt sen han var lite mer än 2 veckor. Det har vart så bra väder så jag ser ingen anledning att hålla dom inne...

Liknande trådar

Anläggning Om du slår hö på en vall, hur nära inpå är marken ok att använda som bete efteråt? Kan man släppa direkt eller bör det vila/växa innan?
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
923
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
453
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka