D
dolphinsmile
Jag funderar på att börja ha mitt föl och sto i separerade boxar på nätterna snart.. hon är 2 och en halv månad. Boxarna är brevid varann skiljer galler så de kan prata och lukta på varandra. Anledningen är att stoet är lite speciell. Hon låter inte fölet smaka mat eller hö. Kastar man in ett äpple tar hon det ifrån fölet fast hon har mat i krubban. Stoet är även rätt stor och tjock och fölet har växt till sig väldigt så det är lite trångt åt dem. Särskilt eftersom stoet inte riktigt har koll på vart hon har sin rumpa så fölet får ta betäckning om stoet blir lite upprörd och går runt i boxen.
men men till saken.. Hur länge tycker ni att jag MÅSTE vänta innan jag vågar mig på det här? Fölet är väldigt självständigt och står inte mkt med mamma i hagen mest bara när hon ska äta..
Om det inte framgick så kommer de självklart gå tillsammans om dagarna. De står inne mellan 22 och 06.
tankar tack! inga attacker
men men till saken.. Hur länge tycker ni att jag MÅSTE vänta innan jag vågar mig på det här? Fölet är väldigt självständigt och står inte mkt med mamma i hagen mest bara när hon ska äta..
Om det inte framgick så kommer de självklart gå tillsammans om dagarna. De står inne mellan 22 och 06.
tankar tack! inga attacker