J
jelly
Ett av mina hingstföl (2 veckor på midsommarafton) fick förstoppning på dag 4. Han behandlades med dropp, klyx och kramplösande, blev även insatt på Andapsin (mot magsår) i förebyggande syfte. Jag läste sedan i Fass att Andapsin kan ge trög mage.... Och han är jättehård i magen. I övrigt är han hur pigg som helst och kissar jättebra, så han måste ju få i sig bra med mjölk. Jag var i kontakt med vet. igår och hon sa att jag skulle sluta ge Andapsin (han har fått det i en vecka, skulle ha haft i 10 dgr). Jag vet inte hur lång tid det tar innan magen blir normal efter att ha ätit Andapsin, men han är fortfarande jättehård i magen...det kommer ju ut, men det är ju så hårt!!!
Är det någon som har erfarenhet av föl med tröga magar så vore jag jättetacksam om någon kan ge mig lite råd. Jag vet ju inte ens om det beror på Andapsinet...finns det några andra tänkbara orsaker?
Är det någon som har erfarenhet av föl med tröga magar så vore jag jättetacksam om någon kan ge mig lite råd. Jag vet ju inte ens om det beror på Andapsinet...finns det några andra tänkbara orsaker?