Föl idag!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
H

HannaP

Peppar peppar ta i trä...
Idag helt oväntat fölade vårat sto:e:Sack mitt på dagen! Vi trodde andra stoet skulle föla först. Allt gick bra! ett svart stoföl e: Rubinroth, absolut det finaste fölet hitills! Ädel och i uppförstbacke. Nu väntar vi på att den första avföringen ska komma! Lite nervöst med tanke på hur det gick för den förra fölungen e: Maloubet. kanske kommer sto nr 3 att föla i natt , hon har varit orolig idag. :) Så det blir att vaka i natt. (bild kommer i morgon)

Snälla radera inte detta! Jag kan inte gå in och titta under föltråden på toppen. min uppkoppling är för seg!(det går aldrig)

Mvh Hanna

Snälla radera inte detta! Jag kan inte gå in och titta under föltråden på toppen. min uppkoppling är för seg!(det går aldrig)
En nyfiken fråga, hur gör du när du försöker titta på tråden? Klickar du på "visa alla" eller går du sida för sida? Om du går sida för sida ser jag ingen anledning till varför du inte skulle kunna se tråden. Det borde gå lika snabbt att öppna en sida oavsett hur många sidor tråden har totalt!

/Erica

hmm.. okey det har jag inte tänkt på! :o :) Ska prova, men jag har svårt att få upp sidor med många inlägg i med. Den har blivit så seg sedan en månad tillbaka, men blir sååå irriterad!

Mvh Hanna

du har inte funderat på att rens lite då?? om datorn är seg menar jag!! :)

GRATTIS!

Håller tummarna allt jag har för den lilla. Följde era öden förra året också och tycker att ni har haft mycket mer än er beskärda del av tråkigheter nu!
Härligt att allt gått bra så här långt! :)

Här kommer en bild
Deja-vu

För övrigt så har andra stoet vaxproppar idag!! Spännande. :)

ps det hjälper inte att rensa datorn , det är tele ledningarna som är problemet!

Mvh Hanna

Visst är det lite "Deja-vu" över det hela....någon påminner om pappa sin tycker jag. ;) :D

Åh, Hanna, GRATTIS!

Turen har svängt nu, det är jag säker på!
Och vilken goding det bliv, dessutom!
Det ser ut som ni har lärt den "sitt"! ;)
Hoppas att det går lika smidigt med nästa fölis.
Hur har ni dresserat stoet, för att hon skall föla på dagen???
Det skulle min märr aldrig få för sig!

Du skall se att denna blir stjärnan som gör att ni inte ens funderar på att sluta med avel!

Stort grattis!
Dessutom, tycker jag att den är värd en egen tråd, då det har varit så stora tragedier runt fölen förut!
Jag har haft era föl i bakhuvudet hela tiden. Med symptom och allt. Det kommer jag alltid att ha!

mvh

Hon liknar mitt Rubinrot-föl på pricken. Precis samma uppsyn. Hon är nu en månad gammal och ser ut att bli riktigt fin! :love:
Det är dessutom en fantastiskt trevlig fölunge.

HannaP: grattis till ett fint föl!

Jarrah: fick veta för ett tag sen att en av dina avkommor tävlas för samma klubb som jag rider för. :)

Oh, vilken då? Nyfiken!! :)
Jag vill gärna ha ett PM om vilken häst det gäller och hur det går för den...
En del av mina sålda uppfödningar har sålts vidare och jag vet inte så mycket om dem, så jag vill gärna ha upplysningar.
Tack på förhand! :)

Ååååh vad fin!!! Jag har också ett Rubinrotföl, en hingst som nu är 6 veckor gammal. Ditt föl liknar också mitt, som Jarrah skrev "samma uppsyn"! Min lilla hingst är inte lika mkt i uppförsbacke men har samma utstrålning, liknar sin pappa mer och mer för varje dag :love: Väldigt snäll, full av energi och mycket social, en riktig godbit.

En fundering: Ni som fått Rubinrotföl... har dom varit veka i bakkotorna??? Min var det och han har inte rätat ut sig helt ännu trots att jag försöker tänka på att inte ha för mjukt underlag och så. Har sett ett par föl till efter honom där kotorna har varit lite veka. Era erfarenheter??

Tack alla! Ja hon är verkligen superfin! såå näpen. :) :love:
I går den 7/5 kom föl nr.. 3 då! Ett stort hingstföl efter SantaCruz VDL, Allt gick bra,(superfin han med) men jag vågar knappt säga det.. han mår inte 100%. han bajsar och bajsar och bajsar. (tvärtom mot den andra som dog) Han har knip och bajsar lite löst. Altså det inte rinnande utan kletigt vilket dom brukar ha.. men han är irriterad på något och flämtar lite.. Jag blir HYSTERISK! :crazy: Man börjar tänka på fölsjuka och allt möjligt allvarligt. har pratat med Veterinären (som vi umgås med,känneralltså superbra är han) Jag ska hålla koll i kväll så får vi se vad som händer. Ska kolla stoet med hon har inte riktigt varit sig själv idag.
Snälla håll tummarna på att det inte är allvarligt!!!

Nytt föl, kolla in färgen!! Han är så läcker!

Sedan en fråga.. fosterföl försäkring! den skulle ingå på 90 dagar med Santa Cruz om man skickade ett intyg på dräktighet. Detta har jag gjort men pratade med henne efter Fölet som vi fick ta bort för att kolla så att allt var rätt!Men hon hittade inte mina papper och svamlade om att posten ibland kommer till grannen och han lämar inte den alltid till henne. ehh.. om detta är fallet vad händer då? jag har ju gjort vad jag ska för att få denna fosterfölförsäkring.? någon som har en teori?
Mvh Hanna

Fräck fölis! :D Han ser ut som om han stormat igenom en rejäl eldbrasa med sina sotsvarta partier. ;)

Vad det gäller försäkringen...så vet jag enligt uppgifter som jag fått att de får skickar in en lista till försäkringsbolaget med namn på stoet och vem hon är betäckt med.Så det försäkringsbolag som de anlitar för fosterförsäkringen skall ju ha uppgifter om ert sto. ;)

Oj jag hoppas inte det blir mer strul nu... :eek:

Har du gett microlax?Tänkte om det kan vara förstoppning längre in i tarmarna.... :confused:

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Hästhantering Min häst vill inte bli lastad längre och jag förstår inte varför. Jag har haft hästen i 4 år och hon har alltid varit lättlastad och...
2
Svar
31
· Visningar
4 999
Senast: ygenda
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat