Föl efter dessa föräldrar?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Aprillos
  • Startdatum Startdatum
A

Aprillos

U Stressless Amie
E Cooltrain

Jag kan inget om trav så har inte någon koll på dessa hästar alls.
Fölet är fött 2008, av nån anledning så nämns fadern som okänd i annonsen.
Är det något fel på fadern?
För jag hittar info på nätet där personen skrivit vem fadern är.

Han föddes med långa böjsenor bak, vad kan detta påverka vid framtida bruk?

Denna hästen är tänkt för ridning.

Sv: Föl efter dessa föräldrar?

Det är det som gör mig förvirrad.
Enligt annonsen så ska hon ha köpt mamman och vara ovetande om fölet i magen då, och därav inte veta vem fadern är.
Men när jag läser på andra foum så skriver hon klart och tydligt vem fadern är?
Så jag är en aning förvirrad där och funderade på om något var fel.

På Colltrain's språngrulla 2007 finns modern med, så nog är det väl han som är fadern.
Egentligen ska du kontakta hingstägaren, och kolla om fölavgiften är betald, vilket jag inte tror.

Tror precis CK att inte stoägaren har gjort rätt för sig när det gäller hingsten. Vilket kan ställa till det för eventuella köpare i framtiden. Så om du ska köpa den här hästen se till så att den har ett pass för det kan bli en väldigt dyr historia att fixa fram om du har otur.

När det gäller benen så är inte så ovanligt att föl föds med konstiga benställningar med de ska rätta till sig under den första månaden ungefär. Gör det de så brukar det inte ha någon som helst betydelse för framtiden och användningen av hästen. Om man inte ser någon förbättring så kan man också ta hjälp av veterinär och hovslagare för att få ordning på det. Även då brukar hästen i flesta fallen bli bra och inte han några men av det. Men har den fortfarande problem nu i den här åldern så är det ett stor samband mellan den defekten och dålig hållbarhet vid ridning.

Okej, nej, detta är inget jag kommer satsa på, men nu vet jag iaf.
Tack för era svar.

Intressant tråd, jag har varit och kikat på denna lilla chamör, tror jag, och går allt som det ska så blir det köp om ca 1 månad, pass ska ordnas av säljaren så jag ser det inte som några problem, om det nu är samma som nämns då.

Verkar vara en väldigt trevlig unghäst iaf. =)

Köp inte utan passet eller utan att ha kollat så allt är betalt !

Har två stycken efter Cooltrain. Han står i närheten och han är inte bara väldigt fin utan har ett underbart psyke också :)

picture.aspx

Här är vår 3-åriga Cooltrainhäst. Fortfarande hingst, en riktig "röjare" :bump:

Men det har han efter mor sin.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 951
Senast: sandrafors
·
Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 157
Senast: rostad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30