Visade Hertha på fölmönstring i måndags. Vi hade en 40 minuter lång diskussion angående om grimman skulle på eller inte innan lastning. Hertha tyckte nej men matte ville ha på grimman. Tillslut satt den på men fölis var trött efter att ha stegrar sig, ramlat, galopperat över matte etc..
Lastningen gick lätt. Hedwig går ju bara rätt in så det var bara att putta in Herthisen efter henne
Så med tanke på trött föl och att hon bara är fem veckor fick hon bra bedömning. 887787.5 o 45.5 poäng och klass I. Galoppen var vägvinnande med fin energi dock ngt obalanserad. Extremiteter nöjaktigt korrekt men när hon är trött hänger hon lite i knäna. Kan tänka mig att hon hade fått 8 på både galopp och extremiteter om hon varit några månader äldre och starkare.
Lilla pluttan var glad att få komma hem till hagen sen o bästa ”storasyster” Platina.
En fråga, i vilket syfte ville du ha en bedömning av ditt föl?
Jag menar inte att låta påflugen, utan det är för jag är nyfiken. Jag själv har svårt att motivera varför jag skulle åka på en mönstring med mitt föl. Ser inte att det ger något faktiskt mer än massa jobb.