Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Skönt att få bolla med er som har mer erfarenhet!Jag tycker ditt alternativ 1 låter jättebra. Hade lätt gjort det
Att få vara kvar med trygg kompis ser jag nog som en stor fördel faktiskt. Min mamma som föder upp i större skala numera gör de så. De säras släpps ihop med sina jämnåriga på lösdrift. Visst gråter de ett par dagar efter sina mammor men jag tror ändå de har de bättre med sina jämnåriga kompisar som de känner sedan de var föl.
Ganska kul ändå vad de ska få för färg efter de släppt fölpälsen Två gånger har jag lyckats gissa rätt på vad för fölungar som ska komma ut. Den första var en skäck och hingst och så nu Maggan brunt sto med två vita strumpor bak. De som förvånade mig dock är att hon kommer få svarta ben som vuxen. Trodde faktiskt inte de, men där var Pappas gener för starkaVisa bifogad fil 76191
Falki fäller verkligen nu. Han ser helt maläten ut och det går att dra bort stora tussar av pälsen.
Jag älskar färgen under. En skarp ljus grå.
När jag betäckte Lif var min stora fasa att få en musblack. Har aldrig gillat färgen. Men under dräktighetens gång förlikade jag mig med att risken för en musblack var stor och att fårgen inte är så dum alls.
Nu är jag glad att han blev en. Hade inte velat ha något annat (okej, ett brunblackt sto hade ju inte varit dumt). Hoppas färgen fortsätter vara ljust grå. Endel går ju i nyans av grå-brun-svart.
Ps. Kolla benen!
Vilken färg hade pappan?Ganska kul ändå vad de ska få för färg efter de släppt fölpälsen Två gånger har jag lyckats gissa rätt på vad för fölungar som ska komma ut. Den första var en skäck och hingst och så nu Maggan brunt sto med två vita strumpor bak. De som förvånade mig dock är att hon kommer få svarta ben som vuxen. Trodde faktiskt inte de, men där var Pappas gener för starka
Han är mörk brun med svarta ben runt om Maggan blir med mörkbrun de syns där hon tappat pälsen hitills och Mamsen är ju svart som nattenVilken färg hade pappan?
Han är mörk brun med svarta ben runt om Maggan blir med mörkbrun de syns där hon tappat pälsen hitills och Mamsen är ju svart som natten
Trodde hon skulle bli mörkare en vad hon blir. Trodde inte riktigt på en kopia av Pappa men hade fel! Haft en som var brun som föl som är mer eller mindre väldigt mörk eller ja han drar åt svart. Likadant hennes moster är född brun men är mer svart en brun numera så trodde hon också skulle dra dit åt när hon var klar. Men Maggan kommer behålla sin bruna färg som de ser ut som nu.Hur skulle hon då kunna undvika att få svarta ben? Det är ju extremt ovanligt med bruna ben....
En brun häst har väl alltid svarta ben oavsett brun nyans? Eller missförstår jag dig?Ganska kul ändå vad de ska få för färg efter de släppt fölpälsen Två gånger har jag lyckats gissa rätt på vad för fölungar som ska komma ut. Den första var en skäck och hingst och så nu Maggan brunt sto med två vita strumpor bak. De som förvånade mig dock är att hon kommer få svarta ben som vuxen. Trodde faktiskt inte de, men där var Pappas gener för starka
Nej så är de men trodde hon skulle bli lika mörk på benen som på kroppen Men hon ser ut att behålla sin bruna päls även efter att hon släppt fölpälsen Hon är alltså en kopia av sin Pappa.En brun häst har väl alltid svarta ben oavsett brun nyans? Eller missförstår jag dig?