Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han har inte fällt än!Mina som har skimlat har visat det direkt efter att de fällt fölpälsen. Massa vita hår runt ögon och i öronen. Så har han fällt en gång så tycker jag han borde ha fler vita hår, om han inte tänker byta färg väldigt långsamt.
Mest hela tiden.Hur länge oroar man halvt ihjäl sig för sin fölunge?
Herta äter, sover, äter, sover, busar( har race i boxen, äter, busar, sover, äter,sover etc. Hon blir lite andfådd när hon galopperat runt o bockat och kickar etc o då tror jag direkt att hon ska dö.
Gud alltså.. är glad att det är så sent på säsongen att jag inte skulle få för mig att betäcka om. Helt slut..trodde jag skulle slappna av när den var född men nu är det ännu värre. Glor i kameran hela tiden..typ på natten ocksåMest hela tiden.
Först är det det ena sen det andra och sen det tredje, fjärde, femte osv
Det gjorde jag de första veckorna Men efter två veckor eller så släckte de vår tillgång på kameran å då var jag plötsligt chill igenGud alltså.. är glad att det är så sent på säsongen att jag inte skulle få för mig att betäcka om. Helt slut..trodde jag skulle slappna av när den var född men nu är det ännu värre. Glor i kameran hela tiden..typ på natten också
Konstigt nog oroade jag mig typ ingenting den här gången eller så är de för att Maggan var ett A-barn från att hon föddes typ. Var värre gången innan där fölungen blev så sjuk att veterinären inte ens trodde hon skulle klara en timmes resa till Strömsholm. Så vi kämpa på hemma och idag är hon 5 år och aldrig varit sjuk typ i hela sitt liv Så ja .. Men Maggan blev man nästan lite orolig för att allt gick så lätt!Hur länge oroar man halvt ihjäl sig för sin fölunge?
Herta äter, sover, äter, sover, busar( har race i boxen, äter, busar, sover, äter,sover etc. Hon blir lite andfådd när hon galopperat runt o bockat och kickar etc o då tror jag direkt att hon ska dö.
Gud alltså.. är glad att det är så sent på säsongen att jag inte skulle få för mig att betäcka om. Helt slut..trodde jag skulle slappna av när den var född men nu är det ännu värre. Glor i kameran hela tiden..typ på natten också
Usch första veckorna var hemska. Vi hade ju strul då med men jag kollade kameran nästan mer när han var född mot innan.Hur länge oroar man halvt ihjäl sig för sin fölunge?
Jag har levt med samma stress själv. Trodde fölet var dött när det sov i boxen, att han inte diade tillräckligt osv osv...Hur länge oroar man halvt ihjäl sig för sin fölunge?
Ja, då syns det ordentligt! I mitt fall så letade jag för att skönja några små små strån, men det kommer kanske fler.De få travhästar jag har sätt som skimlat av/ blivit väldigt stickelhåriga har som vit kajal runt ögonen när de föds. Då har jag reagerat och tittat två gånger
Ja de sägs ju att man kan mäta benen för att få fram ungefärliga mått, aldrig gjort själv utan konstatera bara att Maggan inte blir mindre en sin mamma om man nu ska titta på längden på benen när hon föddes.Ska bli spännande och se hur stor Icarus blir sen.
Finns det något sätt och "mäta" ?
Ja de sägs ju att man kan mäta benen för att få fram ungefärliga mått, aldrig gjort själv utan konstatera bara att Maggan inte blir mindre en sin mamma om man nu ska titta på längden på benen när hon föddes.
"Tattarmåttet tar man genom att mäta först från marken till armbågsspetsen och sen från kotleden till armbågsspetsen. Lägg sedan ihop dessa två mått så har du en trolig slutlig mankhöjd på hästen - förutsatt att den inte är av väldigt långbent modell."Mäta benen hur?