Od 2101 gulbrun och BDH Lycka brunblack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Od 2101 gulbrun och BDH Lycka brunblack
Vitblack = gulbrunblack Gulbrun + black på samma häst. Precis ingen skimmel inblandad allsFör en oinsatt, hur kan det då bli vitblack? Skimmel har inget med det att göra?
Vitblack = gulbrunblack Gulbrun + black på samma häst. Precis ingen skimmel inblandad alls
Fy tusan vad snygg!mina nordsvensk föl växer och frodas. Fick ett mycket roligt besked från animal genetics om att min gula hingstunge är vitblack. Det är mkt ovanligt och han är den enda i rasen just nu. Visa bifogad fil 73753
Föll superpladask!Hoppar in här i tråden då denna goding flyttar hem till oss vid årsskiftet! Föll superpladask. Han är New Forest
Fantastiskt fin färg. Kommer den att förbli sådan? Eller han får kanske svarta ben och ål, förresten?mina nordsvensk föl växer och frodas. Fick ett mycket roligt besked från animal genetics om att min gula hingstunge är vitblack. Det är mkt ovanligt och han är den enda i rasen just nu. Visa bifogad fil 73753
Föll superpladask!
Det har jag också gjort, men grubblar så det knakar.
Hjärtat säger en sak, förnuftet en annan.
Du bara slog till och köpte fölet?
Grattis!!!! Vad roligt!
Åh, han kommer bli superfin! Vilken vacker färg man anar!Tack!
Ja, eller jag letade ju aktivt efter just New Forest 0-2 år så det var ju inte en slump att jag hittade honom. Men åkte tvärs över landet och det sa bara klick, han är precis allt jag letat efter och lite till.
Jag lyssnar alltid på hjärtat och det har sällan felÅh, han kommer bli superfin! Vilken vacker färg man anar!
Jag har drabbats av ha-begär mot allt sunt förnuft och balans. Jag skäms till och med...
Vi har tre hästar, en måste säljas, men så har jag förälskat mig i en ny!
Hjärtat viskar köp, köp, köp...
Förnufter ryter nä vet du vad...
Hjärtat säger jo, inte farligt alls, bara att sälja om det inte går i framtiden, unghästar ska inte skos och tänk så roligt för fölet att få en kompis...
Förnuftet flämtar allt kostar, allt tar tid, tänk nu på andra inte bara dig själv....
Och jag vet ju vilken jag lyssnar mest till.
Arrgghh....
Vånda!
Jag avskyr att vara förståndig.
Någon mer?
Åh, han kommer bli superfin! Vilken vacker färg man anar!
Jag har drabbats av ha-begär mot allt sunt förnuft och balans. Jag skäms till och med...
Vi har tre hästar, en måste säljas, men så har jag förälskat mig i en ny!
Hjärtat viskar köp, köp, köp...
Förnufter ryter nä vet du vad...
Hjärtat säger jo, inte farligt alls, bara att sälja om det inte går i framtiden, unghästar ska inte skos och tänk så roligt för fölet att få en kompis...
Förnuftet flämtar allt kostar, allt tar tid, tänk nu på andra inte bara dig själv....
Och jag vet ju vilken jag lyssnar mest till.
Arrgghh....
Vånda!
Jag avskyr att vara förståndig.
Någon mer?
Jag ska visa mina. Hoppstammade och i slutet av aug tror jag det blir.Hej är det någon som ska visa sitt föl på fölvisning? Isåfall var och när och vilken kategori dressyr/hopp?
ska visa 2 föl och en av mammorna. en hopp och en dressyr den 1/8-21 Myrsjögård... börjar få fjärilar i magen
Jag har inte bestämt mig än. Vet inte hur man ska tänka, för- och nackdelar liksom. Vi har visning 20-21 augusti här tror jag. Han ska visas som hoppföl om jag visar honom. Skickade in papper och sånt för pass igår iaf, skönt att ha det avcheckat!Hej är det någon som ska visa sitt föl på fölvisning? Isåfall var och när och vilken kategori dressyr/hopp?
ska visa 2 föl och en av mammorna. en hopp och en dressyr den 1/8-21 Myrsjögård... börjar få fjärilar i magen
Han blir säkert jättefin!Ja, tror det kan bli nånting liknande morfar Hoppenhofs Raphael som är väldigt mörk fux.
Alltså det är ju jättesvårt men antar att någon av dom andra måste säljas oavsett? Ibland kan det ju hjälpa att göra en lista med punkter (fördelar/nackdelar) och liksom gå igenom punkt för punkt.
Det är inte jättemånga som bryr sig om bedömningen för hoppföl tycker jag. Jag visar för att jag tycker det är roligt att få ett utlåtande från domare.Jag har inte bestämt mig än. Vet inte hur man ska tänka, för- och nackdelar liksom. Vi har visning 20-21 augusti här tror jag. Han ska visas som hoppföl om jag visar honom. Skickade in papper och sånt för pass igår iaf, skönt att ha det avcheckat!
Vad kul å spännande. jag kommer inte visa min. Gillar inte hur man behandlar fölen på fälttävlansvisningarnaHej är det någon som ska visa sitt föl på fölvisning? Isåfall var och när och vilken kategori dressyr/hopp?
Jag ska visa alla tre. Spåkulan säger bäst poäng till CascadellonHej är det någon som ska visa sitt föl på fölvisning? Isåfall var och när och vilken kategori dressyr/hopp?