Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår bestämde sig min lille för att titta ut, äntligen
Igår bestämde sig min lille för att titta ut, äntligen
9 § Vid transport av vuxna hästar ska de, om de hålls bundna, bindas på ett sådant sätt att de inte kan ligga ned, eller vara bundna med ett löpande grimskaft. Tama hästar ska bära grimma under transporten. Föl som är yngre än sex månader får inte bindas om de inte vants vid det.Man får inte binda upp föl i transporten. Ska se om jag hittar lagtexten, annars får gärna någon som har den tillgänglig länka.
Kram till dig. Hoppas att det är ngt enkelt!Vi har det inte så kul. Nu är han ohalt i skritten men inte helt bra i övergången från galopp till trav. Alla kliar sig i huvudet och undrar vad det är. Men nu har vi bokat röntgen på tisdag för att utesluta det som syns på den, och få någon sorts klarhet i vad det skulle kunna vara. Gör så ont i hjärtat. Föl ska inte vara halta.
Han är såå fin.. Hoppas att han kryar på sig snart.Dag för dag tycker jag ändå att han blir marginellt bättre. Och nej: han åt inte moroten i filmen. Han lekte med den lite och lämnade den till mamma..
https://instagram.com/p/BYBMAZKhPZh/
Superfin! Vi har inte riktigt tänkt så mkt på avvänjning mer än att vi tittar lite på lösdrifter för hingstungar från nyår typ. Han har ju en bästis som är lika gammal som honom som han ska få bo med efteråt så vi tänker nog att vi låter dem bo ihop, bredvid sina mammor innan vi flyttar dem.5 maj föddes vårt efterlängtade föl Alfavill Han visades på premiering för ett par veckor sedan och är ett hingstämne Ska bli intressant att se om han lever upp till förväntningarna på Grevagården 2020 5x8 = 40 poäng med kritiken Stor, högställd med en bra resning. Välansatt hals och ett välmusklat kors. Välmarkerade ledgångar och rättställd. God steglängd i skritt. Taktmässig trav med bra hasarbete.
Vad har ni för rutiner kring avvänjning när det gäller era föl?