Sjuklingen är e. Zappa (Sveriges finaste hingst i dagsläget om du frågar mig) ue. Rubiquil. Lite okänd stam här men Rubiquil är 3:a på kwpn's motsvarighet till vår BLUP. Tanken med det stoets avkommor är att de skall vara amatörvänliga och med kapacitet för i alla fall St. George då stoet gjorde de rörelserna trots gamla rygg -och bålskador.
Mamman till din, skall hon gå i avel på heltid eller vad är historien där?
Håller med, Zappa är toppklass! Superfin verkligen, Zack är ju dessutom en storfavorit för mig! Är planen att behålla om den repar sig eller ska du sälja?
Vi hittade en skada (yttre trauma) på mitt sto när hon var 4 år, så hon fick påbörja sin avelskarriär lite tidigare än tänkt. Hittills är jag väldigt nöjd med vad hon har presterat i avelsboxen så tanken är att hon får fortsätta på den banan så länge hon är fertil & nöjd med mammalivet. Mitt avelsmål är att producera moderna sporthästar med hög ridbarhet, bra temperament & sund exteriör. Naturligtvis är tanken att de ska ut i sporten, kanske inte som de främsta stjärnorna i årgångschampionaten eftersom att de inte är de allra, allra flashigaste, men med rätt matchning hoppas jag att de hävdar sig upp i klasserna i framtiden! Jag har höga men (relativt) realistiska ambitioner, tror jag