Status
Stängd för vidare inlägg.
01.20 i fredags valde han så äääääntliiigen att komma ut! 359:onde dygnet, trodde jag skulle bli knäpp! Men nu är han här: Dude'S. Late "Duden" e Don Juan De Hus u Soya ( **, selekt, msv dressyr) e Schwadroneur u Corint ( dipl, selekt, 5:a breeders 00 + g af pedersens hederspris 00, Plac psg) e Cortez. Bjuder på en film på den lilla mannen

Tack så mycket Ja, tålamodet tröt ju aningens i slutet, trodde inte jag skulle få träffa honom i denna livstid

Det är så konstigt det där. Ju längre tid det tar så är ju sannolikheten betydligt större att få se underverket men det verkar som det mänskliga sinnet verkar jobba bakåt just där.
Man får en känsla av att ju längre tid det tar desto sämre odds, verkar vi tro.

Ja, konstigt är det.

Jag bildbombar igen :D Igår var det betesutsläpp för två av stona med föl ihop med två av de dräktiga stona (som mitt sto känner sedan tidigare). Mitt sto (som numera är känd som monstermamman i stallet...) skötte sig bra och mitt föl är duktig på att hänga med morsan. Jag fick se trav mer än 2 steg för första gången med :P

26295391804_dae4f6f92a_c.jpg

26807340842_bdd1bdc557_c.jpg

26295387164_99a5791044_c.jpg

26295393124_f5f4a44b7c_c.jpg

26295387924_c1d30d2db9_c.jpg

26807337232_accd089e8b_c.jpg

26833274821_4796f44c54_c.jpg

26807338902_cb12e31c63_c.jpg

I lördags var en kompis hit och hälsade på och hade med sig sin kamera, fick så fina bilder av henne! :love: Fick dem skickade via facebook så kvaliteten blev tyvärr lite dålig efter att ha laddats upp vidare flera gånger...

Fairly Dramatic tre dagar gammal :love: Jag är allt lite kär i den här galoppen...

received_10154015843101839_zpsrbmvfmos.jpeg

received_10154015826606839_zpsx3nnyewd.jpeg

received_10154015826601839_zpsw8z8gpje.jpeg

received_10154015824591839_zpsr2wgmvtz.jpeg

received_10154015824606839_zpslbqzr4lx.jpeg

received_10154015823091839_zpsng73g9em.jpeg

received_10154015823111839_zpslztqohsf.jpeg

received_10154015823136839_zps4ltmoxo8.jpeg

Har precis släppt ut för dagen. Lilleman börjar bli stadig och lite oroande självständig när man är själv som leder in och ut tvärs över hela gården. Så idag premiärade vi med grimma själv. Min tanke är att leda honom ut varje morgon och låta honom följa själv in, kvällstid har jag hjälp hemma om det skulle behövas. Vill inte behöva bråka med att få på grimman ute och vill inte att han ska ha den på hela dagarna.

Men det där med att gå i grimma var verkligen ingen hit enligt unge mannen. Sprang baklänges inne i boxen tills jag lyckades knäppa bakom nacken. Sen gick det jättebra ute tills hunden kom för nära och sket i vad jag sa. :banghead: Hon har varit väldigt nyfiken hela tiden men är normalt väldigt lydig, brukar sitta på bron när jag leder dem men idag såg hon väl att nåt var annorlunda och då kunde hon visst inte låta bli. :mad: Då satte han iaf i backen och jag hann inte få grimskaftet om rumpan = dragkamp. Behövde båda händerna, släppte stoet som stod still och väntade typ tio sekunder, sen traskade hon iväg åt fel håll. :banghead: Så när jag väl fått ordning på fölis fick jag försöka gå och få med mig märren. Hon traskade dock glatt vidare längre bort. Hämnden: jag gömde mig och fölis bakom transporten, då kom hon minsann. :meh: Resten gick bra, när jag kunde göra som planen var från början. Dvs ha grimskaftet runt rumpan och bara styra där fram.

Synd bara att han som äntligen började bli lite social igen fick en så negativ första promenad. På ett sätt är jag glad att jag tog upp det här redan nu för satan vad starka dom är! Men nu är jag lite rädd att det ska backa på den sociala delen igen.

Har precis släppt ut för dagen. Lilleman börjar bli stadig och lite oroande självständig när man är själv som leder in och ut tvärs över hela gården. Så idag premiärade vi med grimma själv. Min tanke är att leda honom ut varje morgon och låta honom följa själv in, kvällstid har jag hjälp hemma om det skulle behövas. Vill inte behöva bråka med att få på grimman ute och vill inte att han ska ha den på hela dagarna.

Men det där med att gå i grimma var verkligen ingen hit enligt unge mannen. Sprang baklänges inne i boxen tills jag lyckades knäppa bakom nacken. Sen gick det jättebra ute tills hunden kom för nära och sket i vad jag sa. :banghead: Hon har varit väldigt nyfiken hela tiden men är normalt väldigt lydig, brukar sitta på bron när jag leder dem men idag såg hon väl att nåt var annorlunda och då kunde hon visst inte låta bli. :mad: Då satte han iaf i backen och jag hann inte få grimskaftet om rumpan = dragkamp. Behövde båda händerna, släppte stoet som stod still och väntade typ tio sekunder, sen traskade hon iväg åt fel håll. :banghead: Så när jag väl fått ordning på fölis fick jag försöka gå och få med mig märren. Hon traskade dock glatt vidare längre bort. Hämnden: jag gömde mig och fölis bakom transporten, då kom hon minsann. :meh: Resten gick bra, när jag kunde göra som planen var från början. Dvs ha grimskaftet runt rumpan och bara styra där fram.

Synd bara att han som äntligen började bli lite social igen fick en så negativ första promenad. På ett sätt är jag glad att jag tog upp det här redan nu för satan vad starka dom är! Men nu är jag lite rädd att det ska backa på den sociala delen igen.
De är rätt förlåtande de där små, Anton var extremt osocial från start. Vet inte om det berodde på att vi skulle "hjälpa" honom att hitta mammas juver, det uppskattades inte alls. Det tog ett par veckor men sen var han lika social som de andra ungarna. Jag försöker att inte tränga mig på dem, hanterar man mammorna mycket så kommer fölen också i sinom tid.

De är rätt förlåtande de där små, Anton var extremt osocial från start. Vet inte om det berodde på att vi skulle "hjälpa" honom att hitta mammas juver, det uppskattades inte alls. Det tog ett par veckor men sen var han lika social som de andra ungarna. Jag försöker att inte tränga mig på dem, hanterar man mammorna mycket så kommer fölen också i sinom tid.

Ja -10an jag födde upp var väldigt osocial och huvudskygg som liten men blev en riktig knähund. Så egentligen är jag väl inte så värst orolig, men synd att det blev som det blev...

Mina föl är helt olika varnadra
Dina är super social älskar att bli kliad. Bailando är blygare och gömmer sig bakom mamma. Funkar bra med mig nu att klia osv men människor han inte träffat innan blir han skärrad av. Stoet förra föl va likadan men det släppte så fort den flytta hemifrån. Kanske mamman som säger passa sig för allt och alla? Men stoet är inte skygg eller osocial tvärt om.

Då kanske det är bättre att registrera honom i SWB.
Det hade varit en syn om skulle visas på ASRPs treårstest om han var 165-170 i mankhöjd....

Vadårå, stor ponny? :angel:

Nä, jag har precis skrivit till asvh och frågat lite. Mamman är ju inte reggad där så vill veta lite hur det blir. Om jag måste tilläggsregistrera henne också, vad det blir för papper, om jag får visa honom på swbs tester osv. Funderade på att kolla upp welsh partbred men han kommer ju antagligen bli större så vet inte hur det blir riktigt.

Nu har skrutten provat bli blöt också! :D Enligt prognosen skulle det bara dugga en timme så jag hade tänkt lämna dem ute, men när det hade småregnat och dessutom börjat blåsa ordentligt i över en timme tog jag in dem. Han var jätterolig innan, asförbannad på morsan och stod och sparkade på henne, som om vädret var hennes fel. :p Backade in under henne och kickade, när hon flyttade sig följde han bara efter och fortsatte. Hon började springa undan honom några gånger och då fick han busanfall och for runt som en tok, vurpade en gång också när en slidestop inte riktigt ville sig. :p Stöddig typ. ;) Nu får de vara inne tills det slutat regna så han får sova torrt.

När jag kom ut gnäggade han åt mig flera gånger och flyttade sig faktiskt inte alls när jag kom fram, gömde sig inte ens bakom mamma, utan lät mig klia rumpan på en gång. :up:

Vadårå, stor ponny? :angel:

Nä, jag har precis skrivit till asvh och frågat lite. Mamman är ju inte reggad där så vill veta lite hur det blir. Om jag måste tilläggsregistrera henne också, vad det blir för papper, om jag får visa honom på swbs tester osv. Funderade på att kolla upp welsh partbred men han kommer ju antagligen bli större så vet inte hur det blir riktigt.

Det kan aldrig bli annat än grå papper och raskod 54.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 005
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 513
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
560
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama