Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, såklart jag kan fixa bild på älsklings-Frida! :love:hur mår din fina forsyithia? är hon dräktig?

Hade bara Frida och hennes första dotter Forsythia, då Frida är vår ursprungs-36a (stofamilj 36 som mamma är följt sedan ungdomen med mkt hög ridbarhet) så var det av stor vikt för oss att få föra vidare hennes gener och hinna få så många avkommor som möjligt. Vi hann komma upp från LC till MsvA på 4 år trots att hon var min första häst :heart Fick 2 föl, debuterade LC, LB och LA på våren som 6-åring, kvalade till Falsterbo samma år. Som 10-åring när Forsythia var gammal nog för att ta över rollen som min tävlingshäst så var det dags för Frida att gå tillbaka in i avelsboxen.
När hon gick utan föl ifjol så red jag ett par gånger på henne - Åååh ville inte ha henne ombetäckt då om vi säger så!! :love:

Nej, du tänker på Fackelliljas dotter Flora Isadora :D Helbrun 4-åring e.Sohn der Sonne - Topaasch som ska sättas igång nu efter årsskiftet (behöver jag säga att jag längtar?)

Åh så spännande med en Canterbury! :D Gillar honom starkt trots att jag inte håller på med hoppavel!

Har 2 ston som är helsyskon..åringen är lugn trevlig lätt att hantera..syrran är också lugn och trevlig och lätthanterlig när det passar henne...Finns lite mer jävla anamma i ... tex när vi skulle ge henne sprutor då hon skadat sin fot blev hon helt rabiat och vi fick tillslut köra henne till en min kompis seminstationen och vara 4 personer som höll henne för att kunna ta sprutan...Hon blev kvar där en vecka så vi fick hjälp...tur att stoet skulle seminerad ändå....men hon är gudomlig att verka och pyssla med....men man märker att hon är lite skarpare än syrran...

Har 2 ston som är helsyskon..åringen är lugn trevlig lätt att hantera..syrran är också lugn och trevlig och lätthanterlig när det passar henne...Finns lite mer jävla anamma i ... tex när vi skulle ge henne sprutor då hon skadat sin fot blev hon helt rabiat och vi fick tillslut köra henne till en min kompis seminstationen och vara 4 personer som höll henne för att kunna ta sprutan...Hon blev kvar där en vecka så vi fick hjälp...tur att stoet skulle seminerad ändå....men hon är gudomlig att verka och pyssla med....men man märker att hon är lite skarpare än syrran...
Spännande att det skiljer sig åt även mellan helsyskon, är det nån av dem som är mer lik stoet eller har hingsten satt en tydlig prägel?

@valegro Forsythia mår bara bra! :heart Yes hon är dräktig med Fürstenball!! :love: Beräknad att föla i april. Har redan flera som meddelat sitt intresse för fölet om det blir en hingst! (då vi planerar behålla om det är ett sto såklart ;)). Nästa års hingstval står främst mellan Fürstenball igen eller kanske tom Totilas om han inte stiger i pris :nailbiting::bump: Bara det bästa till den bästa :heart

@valegro Forsythia mår bara bra! :heart Yes hon är dräktig med Fürstenball!! :love: Beräknad att föla i april. Har redan flera som meddelat sitt intresse för fölet om det blir en hingst! (då vi planerar behålla om det är ett sto såklart ;)). Nästa års hingstval står främst mellan Fürstenball igen eller kanske tom Totilas om han inte stiger i pris :nailbiting::bump: Bara det bästa till den bästa :heart
grattis så roligt,jag tycker att ni ska ta toti.las nästa år,jag ville så gärna betäcka med honom men jag tror att dom hade skrattat i hjäl sig om jag hade kommit med mitt sto som är 155cm med hoppstam.....
så jag betäckte henne med hollys cerwin i stället.

grattis så roligt,jag tycker att ni ska ta toti.las nästa år,jag ville så gärna betäcka med honom men jag tror att dom hade skrattat i hjäl sig om jag hade kommit med mitt sto som är 155cm med hoppstam.....
så jag betäckte henne med hollys cerwin i stället.
Är det fölet fött i år?
Jag fick ett föl 2014 e Holly´s Cerwin. Ett supertrevligt hingstföl, nu valack och såld. Han är en riktigt pärla. Hur blev din?

Spännande att det skiljer sig åt även mellan helsyskon, är det nån av dem som är mer lik stoet eller har hingsten satt en tydlig prägel?
Nu har jag bara haft stoet i lite mer än 2 år..Upplever att mamma är lugn lätthanterlig men väljer själv när man ska "gosa" tycker att hon är väldig nonchalant i visa situationer som mamma. Hon tycker att det är ganska skönt att fölet väljer att upptäcka världen utan att hon bryr sig så mycket...men hon är även en underbar mamma.. svårt att förklara. Hon tycker att dom andra ska ta hand om fölet förutom att dia och beskydda när det passar.. pappa är en helt underbar hingst som jag bara älskar. ..Han är lugn och trevlig och temid men när han ska visas på hingst visning och få hoppa tänder han till och är super taggad och flyger över hindrena

@Victovie, jag är nyfiken på hur det har gått för Flora Linnéa! Jag vet att @Lancet köpte henne, men hon rider ju andra hästar i Tyskland! F ö är Fjärilsviol något av det snyggaste som går i hästskor.

Men :rage::rage::rage:... Jag ville ju flytta det här inlägget som hamnade fel! Kan moderator vara så vänlig att flytta det till lämpligt ställe?

Är det fölet fött i år?
Jag fick ett föl 2014 e Holly´s Cerwin. Ett supertrevligt hingstföl, nu valack och såld. Han är en riktigt pärla. Hur blev din?
han är född 2015, han är fortfarande hingst men ska kastreras till våren.han går på lösdrift hos cerwins uppfödare.han blir nog över ponnygränsen mätte den 22 sept. 143 cm.han är snäll och lätthanterad och det har han varit sen han föddes,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 010
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 517
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V