Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Jag gråter nästan över att han kommer skimmla av, fy vad läcker han är! :love:
Men jag är ju så trött på skimmlar nu också... :angel:
Och vilken bog han ser ut att ha i andra bilden! Hur fin som helst!

Kan bara hålla med. Den färgen är underbar Men så tycker jag inte skimmlar är så fina;) De blir ju vita till slut:(

*kl*

att fölungarna kan bli lösa i magen i samband med stoets brunst är ju inget konstigt, men nu har det hållit i sig i en vecka och jag har börjat fundera...
Fick tips att ta bort kraftfodret från stoet lite för fölis står och pillar i sig ganska bra, även mineralsten, finns det något man kan ge fölunge eller sto som kan hjälpa till att stabilisera magen.
Stackarn hon är ju alldeles skinnflådd i rumpan, fast jag försöker tvätta försiktigt.

Proviva brukar hjälpa.

Alla typer av saltstenar/mineralstenar ska bort så att inte föl kommer åt dem, som du nu gjort.

När mitt föl fick diarré gav jag henne en barnmatsburk med morotspuré om dagen. Fick tipset här på buke och mitt föl blev bra med det. Annars finns diarsanyl på apoteket.

Bakjäst! Bästa jag provat dessutom billigast. Rör ut lite i ljummet vatten och dra upp i en spruta.

Igår kom det snö igen... Så glad att jag har ridhuset som mina tjejer kan få springa i. Där det är barmark är det fortfarande tjäle i marken, och geggigt ovanpå så det blir alldeles för halt för små fölbus...
Hoppas på vår!

b49500.jpg

b49501.jpg

b49502.jpg

b49503.jpg

Hjälpte dig så dom kom in, när du laddar upp högerklicka på bilden och tryck kopiera bildadress och klistra in så funkar det :)

Super fin liten fölis, fint namn med :)

Senast ändrad:

Åhhhh vad alla småttingarna är fina!!! :love: Avundsjuk!!
Jag längtar så tills vår kommer till världen!! :)

Chicolinas: Hon ser verkligen urfin ut, och jag är vanligen inte så förtjust i fuxar ;) (dock har alla mina egna lyckats bli av den rödare sorten...)

Grandezza: som sagt, lite synd att han kommer skimmla; med sådan teckning, men skimmel eller inte fin är han!

Thunder: Så fin! Gillar uttrycket på mamma-häst också :)

Hingst född 130405. :) Han ska heta Credo MF (betyder Jag tror på latin). Han är e: Corriendo Tau - Tornesch - Libero H :love:

Bild:
625486_10151442834438163_1323325008_n.jpg

563772_10151441976988163_22886211_n.jpg

Han är såå fin! :love: Min precis som din lär säkert skimmla och alla teken försvinner.... lite synd, tur att man älskar skimmlar också! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 355
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 393
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka